AUTOpro
Prezentari

Abundență de putere

Supercarurile sunt pe val, chiar dacă au mai renunțat la risipa de cilindree din trecut și Salonul Auto de la Geneva a demonstrat clar acest lucru. Pentru șosea sau dedicați circuitelor, cei patru mari bolizi care au dominat clasamentul cailor putere la salonul elvețian sunt deja pe lista elitelor.

Ferrari 488 GTB – Cultură vintage, motor turbo

După șase ani de producție, Ferrari 458 Italia a lăsat locul unei noi generații, care vine cu numeroase modificări tehnice. Și estetice, deși n-ai spune asta la prima vedere. Inițial, când vezi noul Ferrari 488 GTB, lansat la 40 de ani distanță de la primul model Ferrari cu motor V8 central, 308 GTB,  ai senzația că este un facelift mai amplu al lui 458. Cam aceeași formă generală, asemănări la faruri și alte câteva detalii, rar vezi așa ceva la Ferrari. Amintiți-vă cât de amplă este diferența de design între vechiul 430 și tocmai înlocuitul 458. La o privire mai atentă, observi detaliile și modificările aferente noului 488 GTB, făcute și pentru elementul vizual de nou, dar și pentru eficiență dinamică. Atrag atenția gurile de aerisire de pe laterale, mari și fragmentate de un splitter, dar și rearanjarea ieșirilor eșapamentului, necesară pentru eficiența difuzorului de aer, dotat acum cu flapsuri active.

Ferrari

La interior este aceeași senzație familiară, pentru că planșa de bord a fost doar ușor redesenată comparativ cu modelul de până acum. Probabil nu vom mai vedea vreodată o consolă centrală clasică pe vreun Ferrari, pentru că din ce în ce mai multe comenzi migrează pe volan.

Ferrari a revenit la motoarele turbo acum un an, cu V8-ul de pe California T. Sub capota lui 488 GTB se află un nou V8, turbo, de 3,9 litri, care produce 670 CP/8.000 rpm și 760 Nm. Performanțele au crescut considerabil, primii 100 km/h sunt accesibili în 3 secunde, iar viteza de 200 km/h poate fi atinsă în doar 8,3 secunde. Cu un maxim de 330 km/h, noul 488 GTB ridică ștacheta mai sus decât ai putea crede pentru un model care este la doar un nivel deasupra bazei gamei, reprezentată de California T.

Audi R8 – Rupere de ritm

A doua generație Audi R8 a debutat sub auspiciile cifrelor, pentru că la nivelul designului nu sunt pre amulte de spus. O reinterpretare a liniei primului R8, este adevărat, una inspirată. La fel ca și tabloul de bord complet digitalizat, foarte potrivit pentru acest gen de supercar. Constructorul german a anunțat o motorizare V10 de 5,2 litri, așadar aceeași configurație și același motor de la Lamborghini. Modelul R8 de bază, dacă se poate spune așa ceva la un asemenea nivel, oferă 540 CP și 540 Nm, cifre care permit accelerarea până la 100 km/h în 3,5 secunde și o viteză maximă de 323 km/h. Dar se poate și mai mult, pentru că varianta R8 Plus vine cu 610 CP și 560 Nm, iar de aici apare o întrebare dificilă. Unde trimit cei de la Audi noul R8 Plus? Direct pe teritoriul lui Lamborghini Huracan, care are aceeași platformă tehnică și este egalat, ba chiar și ușor depășit la nivelul performanței. R8 Plus accelerează până la 100 km/h în 3,2 secunde, viteza maximă de 330 km/h fiind cu 5 km/h mai mare decât în cazul lui Huracan.

Audi R8 V10

Ambele mașini au structura din aluminiu şi plastic ramforsat cu fibră de carbon, în cazul lui R8 Plus reducerea greutăţii fiind de aproape 50 de kilograme în raport cu generaţia anterioară. Atât R8, cât şi Huracan au cutie de viteze automată cu 7 trepte şi tracţiune integrală.

În același timp a debutat și noua generație R8 e-tron, care oferă 462 CP electrici și 920 Nm. Accelerația 0 – 100 km/h este excelentă, doar 3,9 secunde, dar nu acesta este aspectul cel mai impresionant al mașinii. Cumva, nemții au reușit să obțină o autonomie de 450 km, mai mult decât dublu față de prima generație R8 e-tron.

McLaren 675LT – Ciclu complet

McLaren a reușit în doar patru ani să ajungă la o adevărată gamă de modele de stradă, care acoperă o varietate convenabilă a nivelurilor de performanță. Ultimul sosit în club este modelul 675LT, dealtfel și cel mai performant, cu excepția lui P1. Noul supercar britanic este o demonstrație de forță care omagiază un alt LongTail, McLaren F1 GTR.

McLaren 675LT_studio

S-a plecat de la 650S, dar s-a ajuns la un cu totul alt nivel. Britanicii au operat ample modificări de design,  dar și de construcție, 675LT împărțind doar două treimi din componente cu 650S. Infuzia de fibră de carbon a crescut, ca urmare greutatea a fost redusă cu 100 kg, concomitent cu creșterea puterii. Motorul V8 de 3,8 litri, biturbo, are mai mult de jumătate dintre componente schimbate față de 650S și produce 675 CP/7.100 rpm și 700 Nm. Performanțele sunt ușor mai bune decât cele ale lui Ferrari 488 GTB, similar ca arhitectură tehnică. McLaren 675LT ajunge la 100 km/h în 2,9 secunde, la 200 km/h în 7,9 secunde și atinge o viteză maximă de 330 km/h.

Supercarul britanic a fost gândit pentru circuite, dar în așa fel încât să poată circula și pe șosea. Doar 500 de unități vor fi produse.

Aston Martin Vulcan – Experiență de curse

Încă de la prima privire este clar că Aston Martin Vulcan nu prea pare compatibil cu drumurile publice. Nici nu este, supercarul britanic fiind conceput strict pentru circuite, după modelul celor de la Ferrari cu programul FXX. Pentru toți cei 24 de posesori ai lui Vulcan, Aston Martin a pregătit un program de instruire în pilotaj, care cuprinse sesiuni de antrenamente cu V12 Vantage S și One-77, apoi modelul de circuit Vantage GT4, înainte de a intra în tainele pilotajului lui Vulcan. De asemenea, sunt programate evenimente special dedicate posesorilor acestui model.

Aston Martin Vulcan_06

Vulcan concentrează experiența Aston în motorsport și este echipat cu un motor V12 de 7 litri, aspirat, care produce peste 800 CP. Are tracțiune spate, iar cutia de viteze montată înaintea diferențialului este una secvențială, cu șase trepte. Mașina este construită din fibră de carbon, are axul cardanic tot din fibră de carbon, iar etrierele Brembo sunt completate de discurile de frână din carbon și ceramic. Primii clienți vor putea prelua mașina după mijlocul acestui an și tot atunci vom ști mai multe despre cifrele noului monstru de circuit din curtea Aston Martin.

Articole similare

Honda Civic Type R vrea supremația în segmentul hothatch

Versiune electrică pentru noua generație Opel Mokka

Robert Stan

Peugeot a lansat noul 508 în România. Lista de prețuri începe de la 24.633 de euro

Robert Stan

Leave a Comment