Ca și Mercedes-Benz cu câteva ore mai devreme, reprezentanța grupului BMW în România a prezentat ieri noul Mini Cooper SE, un model electric cu o autonomie medie de circa 250 km.
Comercianții de mașini din România s-au adaptat rapid la noile condiții de piață impuse de pandemie și au început să lanseze produsele prin evenimente desfășurate exclusiv online. Ieri, BMW România a prezentat noul Mini Cooper SE, vehicul electric care a avut premiera în toamna anului trecut.
Noul Mini Cooper SE, produs de marca britanică Mini, deținută de grupul german BMW, reprezintă un nou impuls de pionierat pentru mobilitatea urbană. Acum 60 de ani, principiul revoluţionar de design al clasicului Mini a pus bazele pentru spaţiu interior maxim pe o suprafaţă minimă. Relansat în 2001, Mini a devenit o reinterpretare modernă a utilizării creative a spaţiului şi a plăcerii condusului unică în segmentul premium al clasei mici. Noul Mini Cooper SE este primul automobil premium de clasă mică dotat cu sistem de propulsie exclusiv electric.
Sub capota noului MINI Cooper SE, în locul motorului pe benzină sau diesel, există un motor electric. Propulsorul compact cu electronica de putere şi transmisia integrate este poziţionat în secţiunea frontală a cadrului de susţinere prin intermediul unei structuri tubulare solide. Bateria de înaltă tensiune cu configuraţie specifică modelului este realizată din celule litiu-ion subdivizate în 12 module. Ele formează o unitate de forma literei T poziţionată în podeaua automobilului, oferind o capacitate brută de 32,6 kWh (28.9 kWh net).
Motorul electric este nu doar mai mic, ci şi semnificativ mai uşor decât motorul termic, contribuind astfel la distribuţia remarcabil de armonioasă a sarcinilor pe punţile noului Mini Cooper SE. Alături de centrul de greutate mai coborât, acesta oferă modelului electric un plus de agilitate, ceea ce îl face uşor de controlat chiar şi în virajele abordate la viteze ridicate. De asemenea, noul Mini Cooper SE oferă ţinută de drum foarte sigură, nu în ultimul rând datorită poziţiei bateriei de înaltă tensiune. Aceasta este plasată în podeaua maşinii, între scaunele faţă şi sub scaunele spate. Ca urmare a acestui aranjament, nu există limitări privind utilizarea spaţiului portbagajului în comparaţie cu versiunile de model cu propulsie convenţională. Ca şi la MINI Hatch (3 uşi) cu motor termic, volumul portbagajului de sub hayon este de 211 litri, dar se poate extinde la 731 de litri când spătarele locurilor din spate sunt pliate. Singura diferenţă măsurabilă: pentru a asigura garda la sol relevantă pentru bateria de înaltă tensiune instalată în podeaua maşinii, caroseria noului Mini Cooper SE este poziţionată mai sus cu 18 milimetri faţă de cea a modelului cu propulsie convenţională.
Pentru a asigura că nivelul ridicat de cuplu oferit de motorul electric încă de la demaraj poate fi utilizat pentru plăcerea condusului specifică mărcii fără vreo pierdere a tracţiunii, noul Mini Cooper SE are un sistem DSC (control dinamic al stabilităţii) inovator cu sistem ABR. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid faţă de unul convenţional, o unitate de control dedicată, aplasată în zona punţii faţă, este dedicată funcţiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracţiunea la demaraj şi stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât şi la accelerare la ieşirea din virajele strânse. Susținută de specialiști ai mărcii Mini precum Michael Kraus – Minic Cooper SE Responsible for Process Chain Powertrain și Hermann Spranger – Mini Cooper SE Responsible for Process Chain Chassis Systems, prezentarea de ieri a scos în evidență un vehicul performant care oferă o putere de 184 CP și un cuplu de 260 Nm, accelerația între 0 și 100km având loc în 7,3 secunde. Modelul poate fi achiziționat în prezent în România prin programul Rabla Plus care asigură o bonificație de 10.000 de euro din partea statului român. Aceasta reduce substanțial prețul de catalog de 33.201 euro anunțat de BMW România.