AUTOpro
Motorsport Stiri

Porsche trimite șapte modele 911 RSR la Le Mans 2016

Un eveniment clasic cu tradiție: cea de-a 84-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans se desfășoară pe 18 și19 iunie, fiind și cea de-a treia etapă a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC). Nu mai puțin de 60 de mașini și 180 de piloți se vor întrece pîn legendara cursă de 24 de ore.

Porsche 911 RSR (91), Porsche Motorsport: Patrick Pilet, Kevin Estre, Nick Tandy
Porsche 911 RSR (91), Porsche Motorsport: Patrick Pilet, Kevin Estre, Nick Tandy

Fiind constructorul cu cele mai multe victorii din istoria renumitei curse, Porsche va fi reprezentat și anul acesta de modele puternice. Șapte modele 911 RSR vor participa în clasele GT, pe cel mai provocator circuit: echipa Motorsport de la fabrica Porsche concurează cu două modele 911 RSR, pilotate de câștigătorii Le Mans Earl Bamber (Noua Zeelandă) și Nick Tandy (Marea Britanie), iar alte cinci modele 911 aparțin echipelor de clienți. Luând în calcul și cele două prototipuri 919 Hybrid din clasa LMP1, Porsche va fi reprezentat la Le Mans de un total de nouă automobile și 16 piloți.

Cursa

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este legendară. De-a lungul timpului, cei mai buni piloți de curse din lume și-au înscris numele pe lista învingătorilor. Circuitul din provincia franceză a făcut istorie chiar și la Hollywood. Filmul “Le Mans”, din 1970, cu Steve McQueen în rolul principal, este considerat drept unul dintre cele mai bune filme dedicate curselor auto, din toate timpurile. Cursa în sine, inaugurată în 1923, nu este celebră doar pentru cei 13,629 de kilometri parcurși în 24 de ore, pe combinația de piste și drumuri naționale pentru circulație publică, ci și pentru virajele sale dificile, precum Mulsanne și Tertre Rouge și pentru porțiunea dreaptă de aproape cinci kilometri lungime, Mulsanne, unde piloții ating viteze uluitoare.

Piloții Porsche

Șase piloți de la fabrica Porsche Motorsport vor concura în clasa GTE-Pro de la Le Mans. Echipa care va împărți cabina vehiculului Porsche 911 RSR cu numărul de concurs # 91 este formată din Nick Tandy si campionul en-titre IMSA GT Patrick Pilet (Franța), împreună cu Kévin Estre (Franța). Mașina soră 911 RSR, cu numărul de concurs 92, este pilotată de o echipă la fel de puternică. Earl Bamber își va împărți responsabilitățile cu Jörg Bergmeister (Germania) și Frédéric Makowiecki (Franța). Jörg Bergmeister are cea mai mare experiență ca pilot Porsche GT la Le Mans, fiind prezent la linia de start de 14 ori. Cei care vor pilota automobilul 911 RSR din echipa de client Dempsey Proton Racing sunt Richard Lietz (Austria), câștigătorul trofeului WEC în 2015 pentru cel mai bun pilot din clasa GT și pilotul Michael Christensen (Danemarca), alături de care concurează întregul sezon WEC. Lor li se alătură, ca al treilea pilot al echipei, Philipp Eng (Austria), câștigătorul Porsche Mobil 1 Supercup 2015 și Porsche Carrera Cup Deutschland 2015. Aceasta va fi șansa lui Eng de a primi puncte duble, deoarece acestea se acordă doar în campionatul WEC. În clasa GTE-Am, vor participa alte patru echipe de clienți și doi piloți de la fabrica Porsche, tot la volanul unui model Porsche 911 RSR: Abu Dhabi Proton Racing cu Patrick Long (SUA) și KCMG cu Wolf HENZLER (Germania), precum și Gulf Racing și Proton Competition.

Porsche 911 RSR (77), Dempsey Proton Racing : Richard Lietz, Michael Christensen, Philipp Eng
Porsche 911 RSR (77), Dempsey Proton Racing : Richard Lietz, Michael Christensen, Philipp Eng

 Porsche 911 RSR

 Fiind cel mai rapid model 911, Porsche 911 RSR a înscris o victorie dublă la sezonul său de debut la Le Mans, în 2013. Prototipul e bazat pe a șaptea generație a iconicului 911 și, în afara cursei de 24 de ore de la Le Mans, a mai câștigat cursele americane pe distanțe lungi de la Daytona, Sebring și Petit Le Mans. Prototipul „campion”, cu o greutate semnificativ redusă, a primit o serie de modificări pentru 2016, în special pe partea de aerodinamică. Poziția aripii din spate a fost mutată mai în spate, iar difuzorul spate este, acum, mult mai mare. De asemenea, buza spoilerului frontal al prototipului 911 RSR a fost modificată, mașina fiind dotată și cu praguri laterale late.

Programul

Cursa de 24 de ore de la Le Mans debutează sâmbătă, pe 18 iunie, la ora 16.00 (ora României). Turele de acomodare au loc miercuri, în intervalul 17.00-21.00, fiind urmate de prima sesiune de calificări, începând cu 23.00, până la ora 01.00. Alte două sesiuni de calificări urmează să aibă loc joi, 16 iunie, între orele 20.00 și 22.00, respectiv între 23.00 și 01.00. Încălzirea este programată pentru sâmbătă, între orele 10.00 și 11.00.

Transmisiile live

Cursa va fi transmisă integral live de Eurosport 1 și Eurosport 2. Fotografii și informații în timp real vor fi postate pe canalul de Twitter @PorscheRaces, iar conținutul video va putea fi descărcat de pe www.vimeo.com/porschenewsroom.

Porsche 911 RSR (92),  Porsche Motorsport: Frederic Makowiecki, Earl Bamber,  Joerg Bergmeister
Porsche 911 RSR (92), Porsche Motorsport: Frederic Makowiecki, Earl Bamber, Joerg Bergmeister

 

Articole similare

Audi va opri în 2025 producția celui mai mare SUV electric din gamă. Care este motivul?

Mihai Morcovescu

Exclusivitate națională: Miniserialul „Miracolul VINFAST” – Episodul 2

Dan Vardie

Noul Jeep Avenger a ajuns în România. Cât costă SUV-ul electric pe piața locală?

Mihai Morcovescu

Leave a Comment