volKswagen NU se transformă în volTswagen
După ce a înșelat autoritățile și încrederea clienților măsluind testele de emisii poluante ale autoturismelor sale diesel, generând uriașul scandal DIESELGATE, Volkswagen iată că iese din nou în lumina reflectoarelor cu o nouă – să spunem delicat – scamatorie!
Ieri, pe siteul de presă al Volkswagen of America era publicat oficial comunicatul de presă prin care anunțau că numele companiei se schimbă din Volkswagen of America în Voltswagen of America. AUTOpro a fost printre primele medii de presă care au anunțat această schimbare surprinzătoare.
Este drept, o astfel de schimbare – dacă ar fi fost reală – ar fi avut implicații uriașe, la nivel global, asupra industriei auto și a percepției noastre asupra acesteia. Tomcai pentru că acest comunicat era publicat pe site-ul de presă al Volkswagen of America și nu pe al companiei mamă, chiar am glumit între noi în redacție, fiind convinși că pare o glumă de 1 aprilie! Însă, pentru că a fost publicat cu două zile înainte – am exclus această posibilitate, la fel ca și mass-media internațională (a se vedea captura de ecran de mai jos de pe pagina Reuters – ca să dăm doar un exemplu).
Reacțiile la această știre nu au întârziat să apară: că este o înșelătorie, că este o glumă de 1 aprilie scăpată prea devreme, că a fost o manevră de marketing din partea VW?!?
La ora redactării acestei postări, comunicatul oficial publicat ieri pe site-ul de presă VW America a dispărut și nu a fost înlocuit cu nici o altă declarație oficială. Pe site-ul de presă Volkswagen – nici o declarație oficială! Reuters și-a șters postarea inițială și a publicat o nouă știre în care spune că totul a fost o farsă de 1 aprilie.
Minciuna de 1 aprilie
Mai jos, câteva spicuiri din știrea publicată de Reuters.
„Volkswagen of America nu își va schimba numele în Voltswagen. Redenumirea a avut intenția de a atrage atenția (în spiritul Zilei Minciunilor – 1 aprilie) asupra lansării noului SUV ID.4 și asupra angajamentului nostru de oferi mobilitate electrică pentru toți,” a declarat un purtător de cuvânt VW U.S. și citat de Reuters.
„Vom reveni cu noi detalii în curând,” a adăugat acesta.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen Germania a catalogat acest rebranding “nice idea”. Scott Keogh, CEO al Volkswagen Group of America nu a răspuns la mesaje.
„Aparent, nimeni din departamentul de aprobări de la @VW nu a declarat hey, poate nu ar trebui să mințim presa având în vedere contextul în care ne aflăm, știți la ce mă refer, chestiunea cu minciuna cu emisiile,” – este postarea de pe Twitter a domnului Dawn Kopecki, senior editor CNBC.com.
Conform Reuters, se pare că unii oficiali VW și-au exprimat frustrarea că, în pofida eforturilor pe care le depun în privința șlefuirii imaginii VW drept promotor al EV-urilor în Statele Unite, aceștia nu reușesc să atragă suficient atenția fiind în urma Tesla și General Motors.
Continuă saga DIESELGATE?
Volkswagen a recunoscut în 2015 că a folosit software ilegal pentru a măslui rezultatele testelor motoarelor sale diesel vândute în Statele Unite, provocând cea mai mare criză corporativă din Germania și costând producătorului auto peste 32 de miliarde de euro în amenzi, reparări și costuri legale.
În 2017, VW a pledat vinovat în acuzațiile de fraudă, obstrucționarea justiției și că a făcut declarații false, ca parte a unei înțelegeri de 4,3 miliarde de dolari încheiate cu Departamentul de Justiție al SUA în legătură cu scandalul emisiilor de motorină al producătorului de automobile. Și aceasta nu e tot!
Cât timp Volkswagen nu vine cu o declarație oficială, în care să își asume faptele și preferă să le ascundă, suntem îndreptățiți să adresăm întrebarea: Volkswagen se specializează în înșelătorii?
Oare (când) vom avea un răspuns oficial VW?
Scuza că a fost „o păcăleală de 1 aprilie” nu ține deoarece comunicatul a fost postat cu 2 zile înainte! Dacă a fost „o manevră de marketing” pentru a-și face publicitate gratuită lansării lui ID.4 – este decepționant, mai ales că vine din partea producătorului care a pledat vinovat în acuzațiile de fraudă, obstrucționarea justiției și că a făcut declarații false. Dacă totuși această idee de rebranding este discutată (măcar la nivel intern) ca un posibil proiect de viitor VW și a fost scăpată înainte de vreme din neprofesionalismul unui angajat VW – nu credem că este o problemă dacă este recunoscută și ni se aduce la cunoștință, în mod public, cine este acest angajat și cum a fost „recompensat”!