British Petroleum (BP) confirmă că tranziția către electrificarea totală se vede și în cifre: acum stațiile de încărcare sunt extrem de aproape de a fi mai profitabile decât pompele de combustibil.
De la lansarea BP Pulse, serviciul de încărcare pentru BEV-uri, compania britanică nu a înregistrat niciun profit. A reprezentat o constantă pierdere. În 2021, însă, acest aspect s-a schimbat complet. Datele centralizate de companie arată că livrarea de curent electric este extrem de aproape de a depăși pompele de motorină și benzină la capitolul profitabilitate, un semn că investițiile în acest sector au fost inteligente și trebuie să fie continuate.
Chiar și așa, acest lucru este valabil doar atunci când se iau în calcul diferențele dintre stațiile de încărcare rapide și pompele de combustibili care livrează lichide premium. Divizia BP Pulse încă n-a reușit să atingă cotele de profitabilitate optime la întreg capitolul de operațiuni. Acest lucru se va întâmpla de-abia peste 3 ani, în 2025. Estimările companiei arată că BEV-urile (mașinile comple electrice pe baterii) vor fi din ce în ce mai căutate și achiziționate, așadar va fi nevoie de o rețea de încărcare pentru toate celelalte mașini care nu sunt Tesla.
În prezent, așadar, începe o nouă competiție, cea pentru spații poziționate cât mai convenabil. BP vrea chiar să fie și în serviciul celor care nu au acces la Superchargere.
Compania nu a prezentat cifrele exacte, dar în 2020 BP a obținut un profit înainte de taxe de 3,5 miliarde de dolari americani. Simultan, cererea pentru încărcarea EV-urilor a crescut în ultimii doi ani cu 45%.
BP Pulse are 11.000 de stații de încărcare în prezent și intenționează să ajungă la 70.000 în 2030. Conceptul, însă, va fi schimbat cu siguranță, având în vedere că o marjă mare de profit o reprezintă achizițiile care nu reprezintă combustibili fosili.