Cursa pentru electrificare atrage din ce în ce mai mult interes din partea marilor economii. Așadar, EV-uri ar urma acum să producă și Rusia, după ce Turcia și Polonia au făcut deja primii pași concreți în această direcție.
Zetta, un producător de automobile pentru un număr limitat de clienți până acum, se pregătește de lansarea unui autovehicul complet electric (EV) pe baterii (BEV), conform informațiilor furnizate presei de ministrul rus al Industriei, Denis Manturov.
În momentul de față, industria auto din Rusia se bazează pe mici investiții ale mărcilor europene. Țara din Est n-a reușit să pună bazele unei companii auto cu origini autohtone, dar electrificarea ar putea schimba acest lucru.
Cu toate că Rusia este un exportator net de gaze naturale și petrol, infrastructura de încărcare pentru autovehiculele electrice este extrem de limitată.
În 2020, numai 5.960 de mașini electrice (EV) s-au vândut în Rusia. Majoritatea dintre acestea erau second hand sau importate. La nivel național, doar 687 de EV-uri noi au fost cumpărate. Totalul mașinilor electrice din cea mai mare țară din lume ca suprafață este de puțin peste 10.000.
Zetta este un startup care ar putea schimba acest lucru, dacă va primi sprijinul scontat. Cu sediul în Tolyatti, compania ar urma să lanseze un prim model EV până la finalul acestui an. Tolyatti este localitatea în care AvtoVaz, compania care a produs Lada, își are și acum sediul.
Zetta ar urma să producă un autovehicul complet electric pe baterii (BEV) pentru transport persoane și una specifică pentru transport marfă.
Având în vedere că industria auto se confruntă cu o lipsă acută de tranzistori, e posibil ca Zetta să nu-și îndeplinească ținta.
Deși ministrul Industriei din Rusia a fost entuziast cu anunțarea apariției primului Zetta electric, directorul companiei a refuzat să comenteze.