Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a dat astăzi publicității raportul privind înmatriculările de autoturisme din statele de pe întregul continent. În România au fost înmatriculate în aprilie mai multe autoturisme decât în Italia și Spania și la fel de puține ca în Marea Britanie.
Pe fondul problemelor economice cauzate de pandemie, raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind înmatriculările din aprilie arată că Germania a rămas singurul stat în care au fost înmatriculate într-o singură lună mai mult de 100.000 de autoturisme. Cele mai mari scăderi au fost raportate luna trecută de Italia (-97,6%), Marea Britanie (-97,35), Spania (-96,5%), Irlanda (-96,1%) și Belgia (-90,1%). În schimb, cele mai mici scăderi au avut loc în Norvegia (-34%), Danemarca (-37%), Finlanda (-38,6%), România (-50,3%) și Ungaria (-50,3%).
Ca urmare a reculului tuturor piețelor de pe Bătrânul Continent, la nivel european s-a înregistrat o scădere a înmatriculărilor de autoturisme cu 78,3% până la doar 292.182 unități. Pentru a avea un ordin de mărime a dezastrului – pentru că poate fi numit așa – în aprilie 2019 erau comercializate în Europa nu mai puțin de 1.345.181 de unități. Mai mult decât atât, vânzările de pe întregul continent din aprilie nu sunt nici măcar la nivelul pieței din Germania din luna aprilie a anului trecut (310.715 unități).
În acest context, conform LifeNews.ro, piața din România, cu cele 4.321 de unități înmatriculate în aprilie 2020, le-a depășit pe cele mult mai puternice din Spania (4.163 unități) și Italia (4.279 unități) și s-a aflat la egalitate perfectă cu Marea Britanie (4.321 unități). Cele mai mari piețe europene au fost, luna trecută, Germania (120.840 unități), Franța (20.997) și Suedia (18.916 unități).
Din nefericire această evoluție a venit pe fondul pandemiei de coronavirus și, cu siguranță, este una punctuală și unică. În lunile următoare este de așteptat ca piețele majore din Europa sa-și reia locul în fruntea clasamentului.