Cu o istorie începută în 1967, dar întreruptă în 2012, Aston Martin nu a impus doar standarde de eleganță și frumusețe cu DBS, ci a împins limitele dinamicii pentru a oferi un Super GT fabulos. Din 2018 începe o nouă filă de poveste. AUTO pro a mers la Londra pentru premiera mondială a lui Aston Martin DBS Superleggera.
După 6 ani de pauză, am putea spune că Aston Martin nu s-a grăbit cu lansarea noului DBS, ceea ce nu ar fi deloc o glumă pentru că acesta este o adevărată bijuterie tehnologică. Totul a fost atât de bine studiat, de la micile detalii aerodinamice, la poziționarea perfectă din gamă, exact între DB11 și Vantage și până la alinierea performanțelor propulsorului V12, singurul disponibil, la rivalii direcți și la cerințele pieței.
Propulsorul V12 biturbo, poziționat central în spate, nu este nou, pentru că îl regăsim și sub capota lui DB11 V12. El are o cilindree de 5,2 litri și dezvoltă 725 CP, cu un plus considerabil față de fratele mai mic, unde puterea este de doar 608 CP. Este interesant că motorul a fost dezvoltat încă de la început pentru a produce o asemenea putere și, spre deosebire de DB11, a fost nevoie doar de creșterea presiunii în turbine, fără alte modificări. Cu cei 725 CP și 900 Nm, DBS Superleggera este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde și să atingă 340 km/h și tot ceea ce vezi la nivel de design exterior sugerează aceste performanțe.
Britanicul este sportiv, agresiv, emană dinamism în orice detaliu și cred că este una dintre cele mai frumoase modele de performanță ale acestui moment. Pentru a pune în valoare performanțele propulsorului V12, Aston Martin a optat pentru o cutie ZF cu 8 trepte, cu convertizor de cuplu, preferată uneia cu dublu ambreiaj, care reducea confortul în utilizarea cotidiană și nici nu putea face față cuplului enorm.
În ceea ce privește trenul de rulare, DBS a fost dezvoltat pentru a propune un nivel de confort ridicat, chiar și pentru acest segment. Motivul este clar – “clienții noștri conduc pe distanțe lungi și nu am vrut să-i privăm de această plăcere”. Însă, inginerii ne-au vorbit despre unul dintre cele mai manevrabile GT-uri din lume care nu va avea nicio problemă în a aborda orice circuit din lume și a face față solicitărilor repetate de acest fel.
Pentru a determina asta nu e nevoie decât de o scurtă privire asupra listei de echipamente standard: diferențial autoblocant pe puntea spate, jante de 21 de inchi cu anvelope Pirelli P Zero, discuri de frână ceramice și o evacuare activă capabilă să producă efectul de piele de găină atât pasagerilor cât și celor din afara mașinii. La nivel aerodinamic, DBS poate genera 180 kgf de apăsare la viteză maximă, fără să beneficieze de elemente active, fiind extrem de bine optimizat în acest sens, până la cele mai mici detalii.
O atenție deosebită trebuie acordată interiorului, pe care l-am putut analiza în detaliu. Acesta este lucrat impecabil, cu texturi fine și materiale ce fac deliciul celor mai pretențioși clienți, de la Alcantara și până la ceramică și carbon. Prețurile pentru DBS Superleggera pornesc de la 274.995 de euro în Germania, livrările fiind programate să debuteze în trimestrul trei din 2018.
Mai multe detalii și impresii la cald, în următorul număr al revistei AUTO pro!