Dacia a anunțat oficial patru noi motorizări pentru SUV-urile Bigster și Duster, propunând, astfel, o gamă diversificată de opțiuni mai puternice și mai eficiente.
Combinația dintre tehnologia hibridă, alimentarea bi-carburație pe GPL și tracțiunea integrală reprezintă o premieră mondială.
Dacia Bigster și Duster primesc în premieră motorul Hybrid-G 150 4×4

Cea mai notabilă noutate o reprezintă lansarea propulsorului Hybrid-G 150 4×4, care poate asigura o autonomie combinată de până la 1.500 de kilometri.
Noul sistem de propulsie combină un motor pe benzină de 1,2 litri cu tehnologie mild-hybrid la 48V, care generează 140 CP. Acesta este asistat de un motor electric de 31 CP, amplasat pe puntea spate, rezultatul fiind o putere totală de 154 CP.








Motorul termic este asociat unei transmisii automate cu 6 trepte și dublu ambreiaj, în timp ce unitatea electrică are propria transmisie cu două rapoarte, complet decuplabilă. Pentru prima dată în istoria mărcii, Bigster și Duster vor fi echipate cu padele pentru schimbarea vitezelor, montate în spatele volanului.
Un alt avantaj al acestui propulsor este sistemul dual de alimentare. Mașinile sunt dotate cu două rezervoare de câte 50 de litri, pentru benzină și GPL. Datorită acestei configurații și a bateriei de 0,84 kWh, cele două SUV-uri pot funcționa până la 60% din timp în regim electric în mediul urban.







Ce alte motorizări apar în gama Dacia?
Pe lângă noul Hybrid-G 150 4×4, Dacia mai introduce încă trei motorizări actualizate:
- Hybrid 155 – înlocuiește vechiul Hybrid 140 și combină un motor pe benzină cu 4 cilindri (109 CP) cu două motoare electrice, dintre care unul de 50 CP și unul folosit ca generator și demaror. Sistemul este alimentat de o baterie de 1,4 kWh și folosește o transmisie automată electrificată, fără ambreiaj, cu patru trepte pentru motorul termic și două pentru cel electric. Consumul mediu estimat este de 4,6 l/100 km, cu 8% mai mic decât generația anterioară.
- Mild Hybrid 140 – succesorul versiunii Mild Hybrid 130, dotat cu un motor pe benzină în 3 cilindri, 1,2 litri, bazat pe ciclul Miller, asistat de un sistem mild-hybrid de 48V. Este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte și are un consum mediu de 5,4 l/100 km.
- Eco-G 120 – varianta actualizată a motorului ECO-G 100 oferă acum cu 20 CP în plus și poate funcționa pe GPL. Asigură o autonomie combinată de până la 1.380 km.
În plus față de noile motorizări, Duster primește și câteva actualizări de echipare. Astfel, versiunea Journey vine cu tapițerie reproiectată, ornamente noi și scaun șofer cu reglaj lombar, iar varianta Extreme aduce jante negre redesenate. Ambele versiuni primesc acum și cruise control adaptiv: standard pe Journey și opțional pe Extreme.