AUTOpro
Generale Stiri

Ford răspunde scăderii vânzărilor din Europa cu o gamă nouă de mașini

Divizia europeană a producătorului american de automobile Ford plănuiește să lanseze noi modele care să nu fie SUV-uri pentru a revitaliza vânzările.

Principala cauză ar fi faptul că modelele electrice de tip crossover, ca Explorer și Capri, ambele construite pe o platformă dezvoltată de Volkswagen, nu au atins așteptările privind vânzările ale „Ovalului Albastru”.

Ce modele va comercializa Ford în Europa începând cu 2026

Ford

Vânzările Ford în Europa continuă să scadă, înregistrând o diminuare de 1,5% comparativ cu anul trecut. În prezent, portofoliul european al mărcii americane este format aproape exclusiv din SUV-uri, cu excepția modelului Focus, a cărui producție va înceta la începutul lui 2026.

Cu alte cuvinte, începând de anul viitor, gama americanilor dedicată piețelor europene va include exclusiv SUV-uri, autoutilitare, precum și modelul sport Mustang.

Datele publicate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) arată că Ford are o cotă de piață care s-a redus la 3,3%, în timp ce cota Toyota este de două ori și jumătate mai mare (7,2%). Publicația germană Automobilwoche susține că strategia americanilor pentru redresarea vânzărilor constă în dezvoltarea unor modele noi asemănătoare celor pe care le-a scos recent din producție.

Modele precum hatchback-ul Focus (foto sus) sau sedanul Mondeo au fost extrem de populare în trecut, cu peste 12 milioane de unități și, respectiv peste 3,7 milioane vândute la nivel global.

CEO-ul companiei, Jim Farley, a aprobat dezvoltarea noilor modele pentru piața europeană, iar Christoph Herr, director general Ford pentru Germania, Austria și Elveția, a informat dealerii despre acest plan, veste care a fost bine primită.

Ford a amânat electrificarea completă până în 2030

Potrivit Automobilwoche, dealerii sunt dornici să ofere modele noi, unii afirmând că „avem nevoie de modele noi, și nu doar electrice”. Totuși, acest obiectiv este dificil, deoarece Ford a amânat electrificarea completă până în 2030, în timp ce Uniunea Europeană insistă asupra interzicerii vânzării mașinilor cu motoare convenționale din 2035.

Momentan nu se știe câte modele sunt în lucru sau ce tipuri de propulsie vor avea acestea, iar acest plan se va aplica doar în Europa. În Statele Unite, însă, Ford și-a restrâns oferta la camionete, SUV-uri, vehicule comerciale și modelul sport Mustang, abandonând segmentul autoturismelor obișnuite.

Jim Farley a declarat că Ford dorește să „renunțe la afacerea cu mașini plictisitoare și să intre în cea a vehiculelor memorabile”.

Sursa: Motor1

Articole similare

Ian Pearson, Ford România: Până acum am fabricat aproape 16.000 de viziere

Robert Stan

Acesta este Polestar Phone, smartphone-ul destinat clienților din China (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Dacia Jogger facelift: imagini-spion cu versiunea restilizată a modelului compact

Mihai Morcovescu