AUTOpro
Generale Stiri

Exclusiv DEFENDER Trophy – Noul „Camel Trophy” se numește „DEFENDER Trophy”

AUTOpro a avut șansa să testeze primul DEFENDER Trophy în cadrul unui program exclusiv din Marea Britanie.

Am descoperit nu doar un model care își revendică originea în vechiul Defender dar și o nouă aventură care are și un scop!

Dan Vardie, Goodwood, Marea Britanie

Cât costă în România noul Defender 110 Trophy Edition

Defender

„Cred că de când am lansat noul Defender, am avut o ideea să readucem genul de aventuri epice pe care Land Rover le-a avut în trecut cu Camel Trophy. Așa că ne-am gândit mereu cum putem crea aceleași povestiri, entuziasmul de a merge în locuri în care nu s-a mai mers până acum, depășirea provocărilor ca echipă. În ultimii cinci ani am perfecționat genul de rețetă pe care vrem să o facem și o lansăm anul acesta”, ne declara în exclusivitate Andy Hunt Cooke, Directorul global de comunicare al mărcii DEFENDER.

Defender a fost timp de zeci de ani vehiculul preferat de exploratori și lideri de expediții, iar noua inițiativă globală se adresează participanților din peste 73 de țări – inclusiv România. În septembrie se va deschide procesul de înscriere. Noul Defender 110 Trophy Edition este disponibil pentru comandă acum în România, cu un preț de pornire de 85.300 de euro + TVA. Selecțiile la nivel local vor începe în primăvara viitoare, înainte de finalele naționale din toamna anului 2026, care vor stabili cine va participa la finala mondială găzduită alături de organizația Tusk, partenerul Defender pentru acțiuni de conservare a mediului – în Africa – în 2026.

„Trebuie să existe un motiv pentru care aceste aventuri epice au loc și care este moștenirea pe care o lăsăm odată ce am plecat. Tusk este o organizație caritabilă internațională care lucrează în Africa în conservarea mediului ajutând speciile care sunt în pericol și susțin comunitățile care au nevoie de sprijin”, a precizat Andy.

Câștigătorii vor avea ocazia unică de a forma o echipă pentru o misiune memorabilă, care va permite competiției Defender Trophy să lase o impresie pozitivă și de durată oamenilor întâlniți și locurilor străbătute. Defender caută persoane care întruchipează valorile adevăratei mărci britanice de aventură, pentru a se înscrie la competiția inaugurală Defender Trophy. Printre criteriile de eligibilitate se numără: participanții trebuie să fie rezidenți ai unei țări participante, să aibă peste 23 de ani, să poată înota 50 de metri, să aibă dreptul de a călători și de a conduce în afara țării și să vorbească fluent limba engleză.

Spiritul de aventură autentic este esențial

„73 de piețe și-au propus să participe și suntem încrezători că vom crea o nouă generație de aventurieri, o nouă generație de fani pentru Land Rover. Eu însumi am crescut cu Camel Trophy. Cred că este minunat că unii dintre producători se gândesc la asta. Cred că este important într-o lume în care multe mărci vin pe piață arătând foarte asemănător cu Defender-ul classic noi să arătăm că acum am intrat într-o nouă eră. Trebuie să ne diferențiem pentru că acum avem noul Defender”, explică Andy.

Andy nu ne-a putut oferi detalille finale de organizare pentru că ele sunt încă în discuție. „Dar, la fel ca trofeul original Camel, este foarte important pentru noi să obținem o diversitate de naționalității, diferite tipuri de personalități, niveluri de abilități, condiție fizică. E bine să-i avem pe toți „amestecați” dacă nu vrem ca toți să fie la fel. Și modul în care lucrează împreună ca echipă este important, pentru că unii oameni sunt buni la lucruri fizice, alții sunt mai buni la rezolvarea problemelor. Da, nu suntem toți la fel. Este o celebrare a modului în care oameni diferiți se pot uni pentru a crea o echipă mai bună împreună. Când se ajunge în finală, se concurează ca individ și nu pe țări”.

Testele din Anglia ne-au pus exact în această formula. Am făcut echipă cu ziariști din Elveția și Franța într-o simulare care presupunea traversarea peste un vad de apă plin de crocodili a unui pachet care putea fi orice – de la provizii medicale pentru o zonă greu accesibilă și până la un copil care trebuie salvat – toate „echipamentele” provenind de la mașina DEFENDER Trophy. Tot echipa a trebuit să aranjeze escaladarea pe bârne de lemn a unui „hău” la un unghi de 25 grade. Sunt doar câteva exerciții care dau dimensiunea lucrului în echipă dincolo de explorarea off-road a naturii. Este conceptul pe care îl propune noul DEFENDER Trophy.

De ce a fost oprit Camel Trophy?

„Sponsorizarea venită de la țigări. Noi am furnizat vehiculele, dar nu am fost sponsori. A fost o oportunitate pentru vehiculele noastre de a face lucrurile pe care le fac. Camel, am organizat-o. Am organizat provocări ulterioare, cum a fost „G4 Challenge” care a durat 5 ani. Dar am vrut să revenim la formatul original al trofeului Camel și să-l recreăm pentru o eră modernă. Este costisitor dar vrem să arătăm cât de capable sunt vehiculele noastre, ce fac în lumea reală!”, ne-a precizat executivul DEFENDER.

O expediție memorabilă are nevoie de un vehicul pe măsură. Noul Defender 110 Trophy Edition va întruchipa aventura pentru noua generație de entuziaști, iar competiția va putea fi urmărită online de publicul din întreaga lume. Trophy Edition aduce spiritul evenimentului pe șosele, fiind disponibil pentru comandă în două variante speciale de culoare, inspirate de trecutul competițional – Deep Sandgland Yellow și Keswick Green – cu o echipare special adaptată pentru aventură.

Disponibil exclusiv în culorile Deep Sandgland Yellow sau Keswick Green, noul Trophy Edition se remarcă prin finisajul contrastant negru lucios pe capotă, partea inferioară a caroseriei, etrierele de frână și inelele de tractare din spate. Deep Sandglow Yellow este o interpretare modernă a unei culori sinonime cu modelele Defender participante la evenimente internaționale în stil Trophy, în timp ce Keswick Green sărbătorește peisajele rurale din țara de origine a mărcii Defender, Marea Britanie. Ambele culori sunt disponibile cu folie de protecție mată, opțional, care oferă caroseriei un strat de protecție suplimentar, pentru un plus de siguranță și durabilitate garantată celor care se abat de la drumurile cunoscute.

În ce a constat Defender Trophy

Specificația adaptată pentru aventură include jante noi din aliaj ușor, de 20 inch, de culoare negru lucios, echipate cu anvelope All-Terrain robuste, care asigură aderență pe toate suprafețele, element de protecție la încărcarea portbagajului de culoare închisă și protecții pentru pasajele roților negru lucios, cu scut față negru.
Autocolantele Trophy de pe capotă și grafica stâlpului C, alături de inscripția Trophy din spate, diferențiază la exterior această ediție specială. La interior, pragurile iluminate cu personalizare Trophy îi pun în valoare originile, iar tapițeria din piele Windsor Ebony îi conferă o eleganță aparte. Ornamentul transversal al bordului este finisat în aceeași culoare specială ca și exteriorul, iar terminațiile bordului sunt gravate cu aceeași personalizare Trophy.

Noul Defender Trophy condus de noi într-un circuit off-road care reproducea cam ce urma să descopere temerarii în cursul competiției avea un motor diesel. Este asta „plotically correct” în raport cu misunea de conservare a mediului? Andy Cooke explică: „Ei bine, aș spune că motoarele noastre diesel sunt mai eficiente și mai curate ca niciodată. Sunt cele mai eficiente motoare pe care le-am avut vreodată. Au combinația cea mai bună de putere și capacitate de remorcare, fiind potrivite pentru aventurile în care vrem să mergem. Avem, de asemenea, pe benzină și hibrid pe benzină”. Și de ce nu electric? „Ei bine da, asta este alegerea acum, dar asta nu înseamnă că s-ar putea să nu fie în viitor, cine știe?”.

Pentru capabilități maximizate în off-road, printre accesoriile disponibile opțional se numără portbagajul de plafon pentru expediții1, care oferă spațiu suplimentar de depozitare pentru călătoriile în care sunt necesare multe echipamente, iar scara retractabilă pentru acces pe plafon, facilitează accesul la obiectele transportate la înălțime. Sunt disponibile, de asemenea, suport pentru bagaje montat pe lateral, de culoare negru lucios, care oferă spațiu suplimentar pentru obiectele ude sau murdare de noroi ori nisip, apărători de noroi clasice în față și în spate, precum și priză de aer pe plafon, pentru filtrarea prafului.

Nu am putut încheia discuția cu Andy fără să amintim că începând de anul viitor DEFENDER va fi implicat și în Raliul Dakar. Nu este prea mult? „Este diferit. Ai un nivel profesionist și unul de amator, dacă vrei, cu Dakar și Trophy. Trophy este despre participarea în masă. Avem deja o mulțime de aplicații pe fiecare piață care se restrâng pe masura derulării procesului de selecție. La Dakar este evident vorba de doar câțiva piloți profesioniști care conduc. Dakar este cel mai extrem test. Este brutal, 4 săptămâni de stat în desert. Deci este într-adevăr extrem și dacă ajunge la fainalul competiției ar fi o realizare uimitoare pentru Defender. Noi concurăm la secțiunea „Stock”, practic o mașină de serie adaptată pentru a participa. În timp ce Trophy este mai mult despre spiritul de echipă, comunitate, poate nu la fel de brutal în ceea ce privește „pedeapsa” pe care o va suporta mașina”.

Articole similare

Mitsubishi a publicat imagini-teaser cu viitorul L200. Debutul a fost fixat pe 26 iulie (cu video)

Mihai Morcovescu

Fiat Topolino a fost relansat sub forma unui cvadriciclu electric: autonomie de 75 km

Mihai Morcovescu

Toyota va pătrunde pe segmentul electricelor

Filip Sîrbu