Un studiu al publicației Consumer Reports confirmă ceea ce specialiștii din presa auto știu deja și anume că sunt câțiva constructori care au în gamă motoare cu consum de ulei. Nu vorbim despre propulsoare de concepție veche, ci despre unele produse între anii 2010 și 2014. Studiul a fost făcut pe aproape 500.000 de șoferi, iar rezultatele au arătat că 98% dintre mașinile în cauză nu necesită completări de ulei între schimburi. Problema este că diferența de două procente se traduce prin circa 1,5 milioane de mașini.
Audi, BMW și Subaru au cele mai multe probleme la acest capitol, pe care dealtfel le și recunosc, dar nu le admit ca probleme de concepție. De exemplu, BMW spune că este normal acest consum de ulei, chiar dacă se ajunge la un sfert de litru pentru 1.200 km parcurși în anumite condiții. Constructorul german s-a remarcat prin consum de ulei pentru motorul V8 de 4,8 litri și cel de 4,4 twin-turbo, aflat în echiparea unor versiuni din Seriile 5, 6 și 7, plus SUV-ul X5.
La Audi s-a raportat consum de ulei pentru motorul de 2 litri turbo și cel V6 de 3 litri, aflat sub capota modelelor A4, A5 și Q5, iar Subaru are aceeași problemă cu motoarele de 2 si 2,5 litri, plus cel de 3,6 litri, care afectează modelele Outback, Legacy, Forester și Impreza.
Noi, cei de la Auto pro, am identificat două probleme majore legate de consum de ulei al motoarelor. În primul rând, deși există martori de avertizare în bord, unii clienți s-ar putea să nu-i remarce sau chiar să-i ignore, ceea ce ar putea duce la griparea motoarelor. Și în aldoilea rând, ulei ars se traduce prin noxe, într-o industrie pe care se pune tot mai multă presiune în vederea reducerii emisiilor poluante. Este un subiect cu care promitem să vă ținem la curent.
1 comment
Orice motor consuma ulei, in cantitate mai mare sau mai mica.
Prima problema identificata de voi este posibila, in procente infime.
A doua problema este falsa – uleiul ajunge in catalizator/filtru de particule si este procesat acolo.
In situatia in care proprietarul vehiculului a eliminat respectivele echipamente, da este o problema.
Consumurile mari apar in regimuri de exploatare severe – sarcini si turatii mari pentru perioade lungi de timp. de exemplu curse, mers agresiv, masina incarcata peste limita constructiva.