AUTOpro
Test drive Test scurt

TEST Opel Corsa – Cum mulţumeşti pe toată lumea

Noua generaţie Opel Corsa are una dintre cele mai variate game de motorizări din clasa mică. Testarea în paralel a motorizărilor turbo pe benzină de 1 l şi 1,4 l ne arată cât de mult au evoluat motorizările cu cilindree redusă, un curent care defineşte industria auto în ansamblu.

Text: Alex Buţu

03_A292864

După ce am testat în premieră naţională noul Opel Corsa, ocazie cu care am făcut cunoştinţă cu noua motorizare turbo de 1 litru pe benzină, revista AUTO pro a fost invitată şi în cadrul sesiunii de test drive organizată de constructorul german în Frankfurt. Au fost puse la dispoziţia presei două variante de motorizare pe benzină, astfel că am condus atât modele echipate cu propulsorul 1.0 Ecotec, cât şi cu motorul turbo de 1,4 litri ecoFLEX. Ne-am îndreptat atenţia asupra acestuia din urmă, fiindcă reprezintă o propunere specială atât în gama Corsa, cât şi în piaţa modelelor de clasă mică. Este parte a strategiei Opel de a se adresa unui spectru de preferinţe cât mai ample, aspect crucial pentru succesul unui model de volum cum este Corsa, care activează într-un segment aglomerat, cu concurenţi diferiţi, dar redutabili. Pe deasupra, evoluţia tehnologică a industriei auto şi lupta pentru diminuarea emisiilor şi consumului de combustibil se manifestă prin diminuarea cilindreei motoarelor, decizie vitală mai ales pentru un automobil de dimensiuni mici. Drept urmare, toţi producătorii importanţi din clasa mică oferă motoare de 1 litru sau chiar un pic sub această valoare, care prin nivelul de performanţe şi eficienţă fac aproape redundante motorizările mai mari, mai grele şi implicit mai puţin economice. Totuşi, încă mai există o reticenţă a unor clienţi, care consideră că un motor de 1 litru, cu doar trei cilindri ar fi prea plăpând. Unora le este teamă că un motor cu trei cilindri trebuie forţat pentru a avea suflu, ceea ce afectează fiabilitatea şi compromite consumul. În mod tradiţional sunt criticate şi sunetul unui propulsor cu trei cilindri şi vibraţiile pe care le produce. Toate acestea au devenit prejudecăţi, după cum ne-a demonstrat Opel prin motorul 1.0 ECOTEC cu injecţie directă şi supraalimentat cu turbină.

79_A292858

De altfel, majoritatea constructorilor nu mai au în ofertă o motorizare pe benzină de 1,4 litri turbo sau aspirată pentru puteri de circa 100 CP. De exemplu, Ford acoperă toată plaja de putere cu motorul 1.0 EcoBoost, care ajunge până la 125 CP (sau chiar 140 CP pentru versiunile Red/Black Edition). Renault are motorizări de 1,2 litri cu 90 şi 120 CP. Iar noua Škoda Fabia, are propulsorul 1.2 TSI cu 90 sau 110 CP.

Opel oferă, pe de o parte, toate argumentele noului trend, prin energicul 1.0 ECOTEC. Dar s-a asigurat că acoperă întregul front introducând noul propulsor de 1,4 litri turbo ecoFLEX, cu injecţie directă (acompaniat de propulsoare pe benzină aspirate de 1,4 l şi 1,2 l şi de diesel-ul de 1,3 l în două trepte de putere). Motorul ecoFLEX turbo dezvoltă 100 CP, ceea ce îl plasează între variantele de 90, respectiv 115 CP ale lui 1.0 ECOTEC. În contrapartidă, motorul de 1,4 litri are cuplu de 200 Nm, superior celor 170 Nm ai lui 1.0 ECOTEC.

Aşadar, doar percepţia de la volan este cea edificatoare. Iar rezultatul este în favoarea motorului cu trei cilindri. Pur şi simplu, ECOTEC-ul este mai vioi şi mai elastic pe o plajă mai mare de turaţii. Propulsorul de 1,4 l are resurse, iar în clipa în care îi înveţi cele mai favorabile intervale de turaţie simţi consistenţa cuplului. Dar, chiar şi având tot o cutie de viteze cu şase trepte, îţi solicită să cauţi mai mult plaja de turaţii care îi place. Odată urcat în ture, mai recuperează, însă dă senzaţia că se plafonează mai repede. Astfel realizezi că 1.4 Turbo ecoFLEX este şi ceva mai zgomotos. Compararea fişelor tehnice pentru versiunea de caroserie cu trei portiere relevă o diferenţă de performanţă resimţită în condus. Un reper bun este repriza de accelerare de la 80 la 120 km/h reuşită de cele două motorizări în treapta a cincea a cutiei de viteze. Propulsorul de 1 litru are nevoie de 10,4 s., în timp ce motorul de 1,4 litri necesită 12,3 s. Diferenţa se reflectă şi în demarajul 0-100 km/h, tot în defavoarea motorului mai mare (10,3 s., faţă de 11 s.). Iar consumul de combustibil este de 5,2 l/100 km faţă de 4,9 l/100 km pentru 1.0 ECOTEC.

1.4 Turbo ecoFLEX va fi prin urmare alegerea clasică. Desigur, rămâne de luat în calcul aspectul financiar. Preţurile noii game Corsa pentru România urmează să fie anunţate, iar atunci vom afla în ce parte vor înclina balanţa.

A292865

În rest, Corsa pare că a fost proiectată nu pentru a fi cea mai bună în special în materie de dinamism, sau consum, sau confort, ci pentru a oferi un echilibru foarte bun între toate aceste caracteristici. În plus, luăm în seamă şi evoluţia clară faţă de generaţia anterioară. Direcţia este precisă, iar funcţia City face lejeră manevrarea în oraş. În viraje, comportamentul este previzibil, stabilitatea fiind favorizată de garda la sol redusă cu 5 mm, şasiul mai rigid şi noua geometrie a suspensiilor. Confortul rulării este bun, suspensiile neavând un reglaj dur. Totul este completat de insonorizarea mai eficientă. Ca şi în cazul motorizărilor, ţinuta de drum încearcă să mulţumească pe toată lumea. Iar design-ul mult mai atractiv, calitatea serios evoluată a materialelor din interior şi lista de dotări de siguranţă, confort şi conectivitate foarte generoasă vor permite configurări în ton cu foarte multe preferinţe.

 

 

 

 

 

Articole similare

TEST BMW Seria 3 GT – Estetica urâtului

Stan Robert

Test drive Kia Sportage PHEV – Cameleon oriental

Filip Sîrbu

Test drive Nissan Ariya – Paradoxul lumilor

Filip Sîrbu

3 comments

Marius 04/11/2017 at 5:16 PM

Eu am Corsa D 1,2l si precizez ca dupa ce au trecut cei doi ani de garantie am numai probleme cu ea. Cutia trebuie reparata pentru ce scoate zgomot metalic la schimbarea treptelor dupa ce s-a rulat 100km la un drum lung. Bobina de inductie m-a lasat la 35000 km iar mai nou la 40000 km am schimbat flansele si cred ca mai trebuiesc schimbate si amortizoarele pentru ca pe dreapta am zgomt de oala cand tec peste denivelari. Tabla care are 12 ani garantie rugineste fara sa fi fost revopsita. Probleme mari la chilometri putin si nici 4 ani de viata. Una din cele mai proaste masini. Nu vreau sa mai aud de Opel vreodata.

Reply
Marius 04/11/2017 at 5:19 PM

Eu am Corsa D 1,2l si precizez ca dupa ce au trecut cei doi ani de garantie am numai probleme cu ea. Cutia trebuie reparata pentru ce scoate zgomot metalic la schimbarea treptelor dupa ce s-a rulat 100km la un drum lung. Bobina de inductie m-a lasat la 35000 km iar mai nou la 40000 km am schimbat flansele si cred ca mai trebuiesc schimbate si amortizoarele pentru ca pe dreapta am zgomt de oala cand tec peste denivelari. Tabla care are 12 ani garantie rugineste fara sa fi fost revopsita. Probleme mari la klometri putin si nici 4 ani de viata. Una din cele mai proaste masini. Nu vreau sa mai aud de Opel vreodata.

Reply
Traian Dobre 07/05/2019 at 10:32 AM

Am un Corsa-E nou, 1.4 litri, 90 CP, 16 supape (4 pe cindru). Am mers pe autostrada pana la Ploiesti si, ulterior, la Pitesti. Acum bordul indica aproape 600 km parcursi. Am rulat aproape constant cu 130-140 km/h. Singur in masina, fara AC. Consumul a fost de fiecare data de aproximativ 7,4 l/100 km. Pe mine ma omoara consumul in oras (Bucuresti), pe portiuni scurte, de pana in 2 km, consum care nu vrea sa coboare sub 10,4 l/100 km. Poate fi considerat normal?

Reply

Leave a Comment