AUTOpro
Generale Concept car Green car Stiri

Renault a prezentat conceptul electric Filante Record 2025

Renault a dezvăluit detaliile și fotografiile referitoare la un concept inedit, care a fost proiectat special pentru a doborî recorduri în materie de eficiență.

Denumit Filante Record 2025, acesta este un monopost cu propulsie electrică ce aduce un omagiu vehiculelor istorice construite pentru performanțe extreme.

Noul Renault Filante Record 2025 adoptă un design inspirat de modele de legendă

Renault

Prototipul francez adoptă un design atipic, care pune accentul în primul rând pe aerodinamică și tehnologie avansată. Noul Filante Record 2025 este nu doar un automobil experimental, ci și un adevărat laborator de cercetare pe roți, care are menirea de a redefini standardele în materie de eficiență energetică.

Creat în colaborare cu Ligier Automotive, conceptul își găsește inspirația în modele istorice celebre produse de Renault, precum 40 CV des Records și Etoile Filante. Acestea au fost lansate în 1925 și, respectiv 1956, și au fost dezvoltate cu scopul de a stabili noi repere în materie de viteză. Cu Filante Record 2025, Renault își propune să atingă un record de eficiență în prima jumătate a acestui an.

Monopostul măsoară 5,12 metri în lungime și doar 1,19 metri în înălțime, la o masă totală ce nu depășește 1.000 de kilograme. Din punct de vedere vizual, conceptul este construit pentru a minimiza rezistența aerodinamică. Acesta are forme fluide, inspirate atât din avioanele militare, cât și din tehnologiile utilizate în Formula 1. Multe dintre elementele estetice sunt o reverență adusă bolizilor legendari care au scris istorie în competițiile de viteză.

Ne referim la farurile rotunde și la roțile amplasate separat de caroserie, care sunt puternic influențate de modelele 40 CV des Records și Nervasport des Records. În schimb, carenajele aerodinamice ale roților amintesc de conceptul Etoile Filante. Există și alte detalii estetice, cum ar fi poziționarea cabinei și designul frontal ascuțit, care reflectă ADN-ul mașinilor de competiție din epoca de aur a motorsportului.

Partea din față este dominată de o grilă ascuțită pe care regăsim sigla Renault. La spate remarcăm un aspect ce amintește de o aripă de rechin, în stilul modelelor de Grand Prix din anii ’30. În plus, stopurile sunt curbate și foarte subțiri, în timp ce caroseria include elemente detașate care îmbunătățesc fluxul aerodinamic. Aspectul exterior este completat de un set de jante pe 19 inch, care sunt „îmbrăcate” cu anvelope Michelin.

Baterie de 600 kg și 87 kWh

Cockpit-ul impresionează printr-un design futurist. Aici regăsim un volan de tip manșă inspirat de cele de pe avioane și creat cu ajutorul unei imprimante 3D. Accelerația și frânarea sunt controlate manual, luând în locul pedalelor clasice. Sistemele de direcție și de frânare funcționează exclusiv electronic, eliminând orice legătură mecanică. În centrul volanului este integrat un ecran panoramic flexibil, care afișează informații precum viteza și autonomia.

Bateria cântărește 600 de kilograme și are o capacitate de 87 kWh, fiind, în esență, aceeași care se regăsește și pe noul Scenic E-Tech. Pentru a menține greutatea la un nivel scăzut au fost folosite materiale ușoare precum fibra de carbon și aliaje de aluminiu și oțel. De asemenea, șasiul conține Scalmalloy, un aliaj revoluționar din aluminiu, optimizat pentru imprimarea 3D.

O particularitate a cockpit-ului este aceea că volanul este atașat direct de cupola de protecție și se ridică pentru a facilita accesul în mașină. Șoferul își poziționează picioarele deasupra bateriilor, iar un sistem inteligent de ventilație asigură un flux de aer optim în interior.

Renault va efectua de-a lungul acestui an teste riguroase în tunelul aerodinamic, iar până în vară va încerca să stabilească un record de eficiență cu acest concept revoluționar.

Sursa: Renault

Articole similare

Tesla Semi: producția în masă a camionului electric va demara la sfârșit de 2024

Mihai Morcovescu

Serbia va avea fabrica de motoare electrice

Florin Amariei

A fost Salonul Auto de la Geneva 2024 la fel ca cele de altădată? AUTOpro a fost acolo și are răspunsul!

Darius Pana