AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Electrificarea ar putea „costa” aproape 200.000 de locuri de muncă până în 2035

Un studiu recent realizat de o companie germană indică faptul că procesul de electrificare în industria auto ar putea avea un impact semnificativ asupra pieței muncii.

Mai exact, experții de la Prognos estimează că tranziția către mașinile electrice ar putea provoca în Germania pierderea a sute de miii de locuri de muncă în următorul deceniu.

Procesul de electrificare afectează marii producători precum Volkswagen și Audi

electrificare

Industria auto trece printr-o transformare majoră din cauza procesului de electrificare, iar această tranziție începe deja să aibă efecte, mai ales în ceea ce privește locurile de muncă. Mulți producători sunt în căutarea unor soluții pentru a contracara aceste probleme, iar una dintre acestea o reprezintă reducerea costurilor. Această măsură implică și reduceri de personal, ceea ce s-a și întâmplat în ultimii ani, în contextul electrificării.

Studiul realizat de Prognos relevă o perspectivă sumbră în ceea ce-i privește pe muncitorii din industria auto. Astfel, se estimează că, până în 2035, aproximativ 186.000 de locuri de muncă ar putea dispărea în Germania, raportat la nivelul din 2019. Majoritatea va fi reprezentată de posturi din sectorul producției de motoare. Trebuie spus că vehiculele electrice necesită mai puține componente pentru propulsie comparativ cu cele termice. În acest fel, se reduce necesitatea forței de muncă în acest domeniu.

Același studiu arată, de asemenea, că se va reduce și numărul locurilor de muncă în domenii precum sudarea și prelucrarea metalelor, precum și în departamentele de management și de administrare a afacerilor. În schimb, în același context de electrificare, se preconizează o creștere a cererii pentru angajați specializați în IT, inginerie electrică și, poate surprinzător, inginerie mecanică.

În concluzie, raportul Prognos subliniază faptul că numărul locurilor de muncă care vor dispărea va fi mai mare comparativ cu cel al posturilor nou create. Tranziția către aceste noi domenii se va accelera în următorul deceniu, pe măsură ce industria se adaptează la noile cerințe tehnologice.

Nicăieri nu sunt dovezi mai clare ale schimbării decât la Volkswagen. Oficialii din Wolfsburg le-a cerut angajaților săi să accepte o reducere salarială și, totodată, ar putea închide trei fabrici. Ar fi o premieră nedorită în istoria companiei germane. Cu doar câteva zile în urmă a apărut o informație conform căreia Audi ar urma să-și închidă, în februarie 2025, fabrica din Bruxelles, acolo unde este produs Q8 e-tron.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Noul Maserati Ghibli Hybrid, disponibil oficial în România

Florin Amariei

Audi a dezvăluit în premieră mondială noul SUV electric Q6 e-tron

Mihai Morcovescu

Noul Volkswagen Golf R facelift debutează cu până la 333 CP și 270 km/h

Mihai Morcovescu