AUTOpro
Generale Stiri

Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile: Liderii din industria auto susțin că tranziția către emisii zero este necesară

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a organizat la București Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, la care au participat lideri din industria auto din 35 de țări, lideri politici și factori de decizie, pentru a contura împreună viitorul mobilității la nivel global.

Forumul promovează tehnologiile verzi, reducerea emisiilor de carbon și îmbunătățirea calității vieții în orașe din perspectiva companiilor private, dar și al sectorului public.

Dan Vardie la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile: „Trebuie să facem tranziția către emisii zero!”

Dan Vardie, președintele APIA, a reafirmat în cadrul Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile misiunea organizației pe care o conduce, și anume aceea de a construi un viitor echilibrat și responsabil.

„Când vorbim de inovație, prin colaborare, noi înțelegem parteneriate solide cu toți cei implicați, inclusiv industrie, autorități, în a găsi soluții creative la niște probleme complicate, de foarte multe ori, de diversitate și incluziune. Cred că toată lumea înțelege că APIA a devenit un exemplu de diversitate și de incluziune în lumea automobilului, în lume în general, în lumea socială, pentru că la noi lucrurile au evoluat așa cum e firesc să evolueze într-o societate modernă.(…) Ne preocupăm, evident, de ceea ce înseamnă responsabilitate socială și ecologică, avem o dezvoltare continuă și suntem cei care promovează dezvoltarea durabilă, dezvoltarea sustenabilă”, a spus șeful APIA.

Dan Vardie a continuat spunând că, în 2024, „degeaba poți să faci o mobilitate sustenabilă, dacă aceasta nu e accesibilă”. „Noi trăim în România și, cu atât mai mult, înțelegem cât de important este să dăm cât mai multor oameni șansa la mobilitate și, sigur că da, la flexibilitate și adaptabilitate. Sunt valori cu care operăm. Ei bine, misiunea noastră este să construim un viitor echilibrat și responsabil. Sigur că ne dorim un ecosistem de mobilitate accesibil și sustenabil și obiectivul este să facem împreună tranziția către emisii zero!”, a mai precizat șeful APIA la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

Marcel Ciolacu: „Este vital să ne susținem industria auto”

În deschiderea evenimentului „Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile” de la București, prim-ministrul Marcel Ciolacu a declarat că planul de reindustrializare a economiei, care va fi lansat în curând, este menit să susțină industria auto. „Este o onoare să mă aflu astăzi la acest eveniment cu totul deosebit, organizat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România. Industria auto românească a demonstrat de-a lungul anilor o capacitate extraordinară de adaptare și de inovare, iar astăzi suntem aici pentru a celebra aceste realizări și pentru a discuta despre viitorul sustenabil al mobilității. În acest context, cred că planul nostru de reindustrializare a economiei. pe care ne pregătim să-l lansăm. vine să susțină această industrie strategică a țării. Acest plan vizează transformarea României într-un hub de tehnologie și inovație în Europa de Sud-Est în următorii 10 ani”, a spus premierul României la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

În continuarea alocuțiunii sale, Marcel Ciolacu a vorbit despre investițiile pe care România dorește să le atragă în sectorul auto. „Ne propunem să atragem investiții semnificative în sectorul auto, să dezvoltăm infrastructura necesară, să susținem cercetarea și dezvoltarea în domeniul vehiculelor electrice și autonome. Este vital să ne susținem industria auto, care contribuie semnificativ la PIB-ul țării și are un rol crucial în volumul exporturilor României. În 2024, producția de automobile a crescut spectaculos, cu peste 600.000 de unități produse anual. (…) Ne așteptăm ca vânzările de autoturisme electrificate să crească în 2024 cu peste 24%, iar cele de autoturisme pur electrice să ajungă la o cotă de piață de 13%. Reafirm angajamentul României față de proiectele verzi și pentru decarbonizarea economiei”, a mai adăugat premierul Ciolacu.

Șefa ACEA spune că lipsa infrastructurii de încărcare este o piedică în trecerea la vehiculele electrice

Prezentă pentru prima dată la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), a afirmat că trecerea de la automobilele cu motoare termice la cele pur electrice reprezintă o schimbare majoră care necesită construirea unui lanț valoric complet nou în Europa.

„Reglementarea poate fi utilă și aduce avantaje companiilor, favorizând concurența loială și dezvoltând piețele unice europene. Totuși, pentru ca Europa să rămână un lider în sustenabilitate, dar și o regiune atractivă, are nevoie de mai mult decât de niște reguli. Trecerea de la motoarele tradiționale, unde Europa a fost lider, la vehiculele electrice, necesită o restructurare completă a lanțului valoric. De asemenea, legislația impune producerea și vânzarea de automobile mai ecologice, dar pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate ale Europei, este nevoie de toate cele trei componente ale decarbonizării industriei auto. În prezent, vehiculele electrice reprezintă sub 15% din piață, iar acest lucru necesită măsuri urgente”, a spus de Vries.

Șefa ACEA a subliniat că lipsa infrastructurii de încărcare este un factor-cheie care descurajează consumatorii să facă trecerea către vehiculele electrice. „Din păcate, consumatorii sunt încă reticenți în a face această schimbare. Un exemplu clar al importanței infrastructurii de încărcare este diferența enormă între state. Spre exemplu, în Țările de Jos, există de 52 de ori mai multe stații publice de încărcare decât în România, care se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Iar, această discrepanță îngreunează progresul uniform în regiune”, a explicat Sigrid de Vries la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

De asemenea, reprezentanta ACEA a mai menționat că, pentru a-și atinge standardele de sustenabilitate, Europa trebuie să-și schimbe abordarea în ceea ce privește producția auto. „ACEA reunește cei 15 mari producători de automobile, camioane și autobuze din Europa, iar noi reprezentăm interesele industriei auto în relațiile cu factorii de decizie din UE și din afara acesteia. România joacă un rol important în acest context, fiind un producător auto important, cu peste jumătate de milion de vehicule fabricate anul trecut. Industria auto românească reprezintă aproximativ 15% din locurile de muncă din sectorul de producție, subliniind importanța sa în Europa. Totuși, schimbările rapide din lume cer Europei să-și adapteze strategia pentru a menține aceste succese”, a mai spus de Vries la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

John Bozzella: „O tranziție accelerată poate pune în pericol competitivitatea producătorilor auto”

„Adoptarea unei legi care să impună trecerea exclusivă la vehicule electrice în următorii zece ani este partea simplă”, a declarat John Bozzella, președintele Organizației Internaționale a Producătorilor de Vehicule (OICA), prezent la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

Oficialul OICA a subliniat necesitatea unei strategii politice bine echilibrate în ceea ce privește viitorul industriei auto. „Discutând cu liderii politici, aceștia afirmă, în primul rând, că viitorul transportului este electric și, în al doilea rând, că realizarea acestei tranziții presupune o transformare completă a infrastructurii globale de producție auto și o regândire a piețelor de automobile la nivel mondial. Industria auto investește sume uriașe în electrificare, iar aceste fonduri provin, în mare parte, din vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă. Acest model de finanțare nu poate dura la nesfârșit. De aceea, spun adesea factorilor de decizie că, pentru a reuși, trebuie să ne concentrăm pe condițiile care pot facilita schimbarea pieței”, a mai spus președintele OICA.

Bozzella a mai spus că nu este îngrijorat în ceea ce privește capacitatea producătorilor de a fabrica vehicule electrice. Totuși, șeful OICA este îngrijorat de posibilele discrepanțe care există între cerințele impuse de guvern și așteptările clienților. „Înțeleg că factorii de decizie trebuie să jongleze cu o serie de obiective sociale. Pe lângă reducerea emisiilor de carbon, trebuie luate în calcul aspecte precum păstrarea locurilor de muncă, comerțul, competitivitatea și siguranța economică și națională. Uneori, aceste obiective intră în conflict, iar politicile nu se aliniază. Adoptarea unei legi care să impună vehicule electrice 100% în termen de zece ani este ușoară, dar o tranziție accelerată poate pune în pericol competitivitatea producătorilor auto”, a explicat John Bozzella la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

Wang Yao: „Barierele tarifare vor distorsiona piața și vor afecta consumatorii”

În opinia lui Wang Yao, adjunctul președintelui Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), concurența în industria auto trebuie să fie echitabilă.

„Observăm o evoluție a industriei auto la nivel global, cu o diversificare a ofertei de vehicule de înaltă calitate și siguranță sporită. Este esențial să continuăm colaborarea pentru a realiza o tranziție către emisii reduse de carbon. Concurența loială sprijină dezvoltarea durabilă a industriei auto globale, oferind companiilor motivația necesară pentru a inova și pentru a reduce costurile. Cu toate acestea, este crucial ca această concurență să fie corectă. Bariera tarifară nu va face decât să distorsioneze piața, să descurajeze inovația și, în cele din urmă, să afecteze atât consumatorii, cât și industria. Vehiculele cu energie nouă reprezintă alegerea globală pentru combaterea schimbărilor climatice. China este dedicată dezvoltării vehiculelor electrice, concentrându-se pe integrarea inteligenței artificiale. Prin cercetare și inovație continuă, am redus costurile și am optimizat lanțul industrial pentru a facilita producția de vehicule electrice la scară largă”, a declarat Wang Yao la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

Oficialul chinez a mai menționat că utilizarea inteligenței artificiale în industria auto într-un ritm accelerat va ajuta la producerea de vehicule mai ecologice și accesibile.

„Automobilul este și va rămâne o parte esențială a vieții noastre și a dezvoltării economice și sociale globale. Creșterea industriei auto a îmbunătățit în mod semnificativ calitatea vieții, a generat numeroase locuri de muncă și a contribuit la creșterea PIB-ului. Sectorul auto oferă în Europa locuri de muncă pentru 13 milioane de persoane și contribuie cu aproape 8% la PIB. În China, șomajul reprezintă 11% din populația activă. Suntem cu toții mândri să facem parte din această industrie. Marii producători auto adoptă o abordare globală, alegând componente de calitate superioară și cu costuri reduse, construind parteneriate pe termen lung și dezvoltând un sistem global de aprovizionare. Colaborarea internațională rămâne esențială pentru viitorul industriei. În prezent, industria auto globală se confruntă cu provocări semnificative, inclusiv presiunea pentru o transformare ecologică și cu emisii scăzute de carbon. Integrarea AI în acest sector avansează rapid. Este necesar să consolidăm schimburile și colaborările, pentru a crea un lanț industrial global stabil și eficient. Suntem gata să facem schimbări și să construim un viitor mai bun, alături de industria globală, oferind produse auto mai prietenoase cu mediul și mai accesibile pentru toți”, a precizat oficialul CAAM la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile.

Expoziția de Mobilitate Sustenabilă

Fiind o platformă extrem de importantă pentru jucătorii din industria mobilității și ramurile adiacente, factorii de decizie politică și experții în tehnologie, Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile este dedicat promovării schimburilor dinamice de idei și prezentării soluțiilor revoluționare. Accentul pe sustenabilitate și accesibilitate stimulează discuțiile despre cele mai recente progrese în vehicule electrice, biocombustibili, tehnologii de conducere autonomă și infrastructură de transport inteligent, sub umbrela celor două direcții ale mobilității: decarbonizarea și electrificarea.

Expoziția de Mobilitate Sustenabilă, care face parte din Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, este un eveniment major, fiind găzduit în centrul Bucureștiului în zilele de 17 și 18 octombrie, la Grand Hotel (fostul Intercontinental). Evenimentul este deschis publicului larg, oferindu-le vizitatorilor ocazia să descopere o gamă variată de vehicule electrice expuse în fața fostului Hotel Intercontinental. Accesul este gratuit. Totodată, expoziția pune în lumină cele mai recente inovații în materie de vehicule hibride și plug-in hybrid, oferind o privire asupra soluțiilor moderne de transport public. Expoziția este o oportunitate deosebită pentru companiile expozante de a-și prezenta cele mai noi produse, dar și pentru vizitatori de a experimenta de aproape viitorul mobilității sustenabile.

Sursa: FMS.Green

Articole similare

CES 2024: Mullen prezintă noul Five RS, un crossover electric de peste 1.000 CP (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Exclusivitate națională: Miniserialul „Miracolul VINFAST” – Episodul 2

Dan Vardie

Ce știe mașina noastră despre noi?

Darius Pana