AUTOpro
Generale Green car Stiri

Uniunea Europeană a aprobat noile taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China

Propunerea de impunere a noilor taxe vamale definitive pentru vehiculele electrice de fabricație chineză a obținut votul final al țărilor din Uniunea Europeană.

Taxele suplimentare vor intra în vigoare începând cu luna noiembrie. În pofida acestei decizii, vor continua negocierile dintre UE și China.

Uniunea Europeană încearcă în mod activ să-și reducă dependența de China

Uniunea Europeană

În urma votului exprimat pe 4 octombrie de reprezentanții celor 27 de state membre, UE a validat noile taxe vamale, care vor fi de maximum 35%. Acestea se vor adăuga taxei de acum pentru mașinile electrice fabricate în China, care este în cuantum de 10%.

Zece state au votat în favoarea noilor taxe, cinci au votat împotrivă, în timp ce 12 țări, între care și România, s-au abținut, potrivit comunicatului oficial publicat de Comisia Europeană. În aceste condiții, comisia europeană, brațul executiv al UE, poate continua din acest moment cu punerea în aplicare a noilor taxe, care ar dura cinci ani.

Decizia luată de Uniunea Europeană vine după ce, mai devreme în acest an, Comisia Europeană a demarat o investigație prin care s-a constatat că producătorii din China beneficiază de subvenții prea mari din partea statului chinez.

Membrii comisiei au fost de părere că producătorii europeni sunt dezavantajați în acest fel. În replică, guvernul de la Beijing neagă această afirmație și a amenințat că va impune propriile taxe pentru anumite sectoare europene, inclusiv cel auto și cel alimentar.

În urma acestei investigații, Uniunea Europeană a impus taxe vamale provizorii în luna iulie, iar taxele în forma lor definitivă vor fi înregistrate oficial până la sfârșitul lunii octombrie. De asemenea, Comisia a precizat că orice alternativă la aceste taxe, cum ar fi prețul minim, va trebui să respecte normele stricte ale Organizației Mondiale a Comerțului (OMC).

UE încearcă în mod activ să-și reducă dependența de China. Potrivit fostului președinte al Băncii Centrale Europene, Mario Draghi, „concurența sponsorizată de China” reprezintă o amenințare pentru UE, care ar putea deveni vulnerabilă la constrângere.

Sursa: Automotive News (înreg.)

Articole similare

PSA și nuTonomy au încheiat un parteneriat strategic pentru testarea automobilelor complet autonome în Singapore

Filip Sîrbu

Primul card de asistență rutieră pentru mașinile electrice

Gabi Gogiu

A fost Salonul Auto de la Geneva 2024 la fel ca cele de altădată? AUTOpro a fost acolo și are răspunsul!

Darius Pana