Noul „Volvo run off road protection” realizează o protecție unică a pasagerilor în cazul în care se iese în decor. Mai exact, scenariul de protecție este următorul. Mașina sesizeză că a ieșit de pe carosabil fără ca șoferul să mai controleze mașina. Atunci începe pretensionarea centurilor de siguranță pentru a fixa cât mai bine pasagerii în scaun.
De regulă, la o viteză de 80 km/h ieșirea în șanț este urmată de un salt al mașinii care presupune inevitabil și „revenirea” pe pâmânt! În astfel de situații, apar forțe verticale care apasă direct pe coloana vertebrală a pasagerilor. Volvo a realizat în premieră mondială un sistem mecanic care absoarbe până la 1/3 din energia verticală a impactului protejând coloana vertebrală. Scaunul are o coborâre controlată de circa 5 cm care face absorbția de energie. Apoi la impactul cu un alt obstacol declanșează airbag-urile de toate felurile (în funcție de natura accidentului) și decuplează pedalele pentru a nu produce vătămari ale labei piciorului!
AUTO pro a fost la Gotheburg, în Suedia, pentru a participa în premieră la un ”ditch test” care ne-a arătat consecințele situației în care un SUV de două tone părăsește șoseaua cu 80 km/h. Un amplu articol despre acest test, ca și despre altele referitoare la noua strategie Volvo, puteți citi în exclusivitate în numărul 33 al revistei AUTO pro, disponibil la chioșcuri în a doua parte a lui decembrie.