AUTOpro
Generale

Corespondență exclusivă: New York, New York dar mai puțin decât Detroit…

„Prima mașină reală din noua familie Discovery va fi Disco Sport, cel mai competent SUV compact din lume. Premiera mondială în 2015!” a anunțat Gerry Mc Govern, Directorul de design dar și Chief Creative Office pentru Land Rover. Astfel se pune capăt speculațiilor privind adevăratele intenții ale companiei britanice din spatele incredibilului Discovery Vision Concept- speculații intervenite după premiera fabuloasă de luni de portavionul muzeu Intreprid! Dr Wolfgang Epple, noul „țar” R & D al JLR, a completat în exclusivitate națională pentru AUTO pro: „Noul Discovery Sport nu va avea toate tehnologiile prezentate în conceptul Vision. Multe din aceste tehnologii nu le avem încă fiind însă – toate – ar fi posibil de realizat chiar de azi. Sunt tehnologii care au nevoie de ceva timp pentru a fi implementate: 2-3 ani pentru controlul prin gesturi sau 7-8 ani pentru smart screen. Însă altele vor fi implementate mai repede, de la noul sistem System „Terrain Response” și până la motorizările complet noi din familia Ingenium.”

DSC_1870

Dr Epple a mai precizat că aceste motoare sunt proiectate și produse in-house, într-o nouă fabrică a gruplui JLR. Inginerul JLR a dezvăluit  că prin contractul cu Virgin Galactic, specialiștii britanici vor avea acces la tehnologiile folosite de Virgin în realizarea proiectului. „Nu știm ce și cât ar putea fi de interes pentru noi, dar am stabilit prin contract să explorăm toate sinergiile tehnice și tehnologice posibile. Avem aceleași principii de business și colaborarea va fi una fructuoasă!”

O altă premieră remarcabilă a fost cea noul Sport Activity Vehicle de lux, BMW X4. Ian Robertson, omul care răspunde de destinul mărcii BMW la nivel mondial, ne-a spus că deși avem platforma de pe seria 3 (dar și X3) dar „noul X4 a fost inspirat de succesul lui X6”. De altfel, noul X4 aduce destul de mult cu fratele mai mare. Executivul BMW a anunțat un nou an fabulos pentru compania sa care va depăși cifra de 2 mil de unități vândute la sfârşitul acestui an. Primul trimestru a adus 487.000 de unități vândute.

DSC_2031

Însă Roertson nu este singurul mulțumit de rezultate. Absolut toţi executivi care au ținut conferințe de presă aici la Salonul New York-ez au subliniat o evoluție spectaculoasă a vânzărilor. Cifra de 16 mil de unități estimată pentru acest an, reprezintă o creștere de 60% față de cel mai profund an al crizei actuale, dar și foarte aproape de recordul absolut de 17 mil !

Andy Palmer, omul nr 2 la Nissan Motor Corporation are cifre chiar mai spectaculoase: „Nissan a crescut cu peste 1 mil de unități anul trecut! Iar din 2008 până acum, avem mai mult cu 3 mil de unități!” Dacă este să punem în context doar milionul de creștere de anul trecut, asta înseamnă de vreo 15 ori cât toată piața românească de mașini noi! Premiera mondială a noului Murano reprezintă un moment de referință în materie de design. Este noua linie artistică, mult mai „sălbatică” decât ce a fost până acum. Este un design contemporan, deopotrivă agresiv și frumos, urban și off-road. Un succes garantat, am putea spune.

La mica serie amintită am putea vorbi de premiera americană a lui Jeep Renegade, noul multivan Kia Sedona, despre sărbătoarea de 100 de ani Maserati sau despre revenirea lui Alfa Romeo pe piața americană, revenire simbolizată – pentru moment – de Alfa 4 C. Marry Bara, vedeta nr 1 a industriei auto americane a anunțat înfiinţarea unui departament GM pentru safety – după scandalul cu buclucașul „switch”, în timp ce Ford a sărbătorit 50 de ani de Mustang prin plasarea unui cabrio la etajul 86 din Empire State Building! Exact ca acum 50 de ani. Și exact ca acum jumătate de secol, un Mustang a fost „tăiat” în bucăți, urcat cu liftul și apoi reasamblat la fața locului. Ca tacâmul să fie complet, Bil Ford a fost acolo pentru formalități.

DSC_2002

Însă dincolo de aceste câteva premiere și momente interesante, salonul de la New York nu are prea multe de oferit. Este mic și compact – cea ce nu este rău – dar numără prea puține lucruri interesante pentru a concura cu giganții planetei, Detroit, Geneva, Paris, Frankfurt sau Tokyo. Ori mai nou Beijing sau New Delphi. Pentru orgoliile unuia din cele mai mari megalopolisuri mondiale este parcă cam puțin…

Text și foto: Dan Vardie

Articole similare

Peugeot anunță un nou ecran curbat pentru viitorul SUV 3008

Mihai Morcovescu

How To Find Cheapest Flights for Your Future Adventures

Mihai Predescu

Test drive Audi Q5 Sportback PHEV – tânăr vreau mereu să fiu

Filip Sîrbu