AUTOpro
Generale

Nissan GT-R Nismo – Godzilla Upgrade

În momentul în care Nissan GT-R a ajuns să atingă 100 km/h în startul de pe loc în mai puțin de trei secunde, puteți spune că a intrat în clasa hypercarurilor – prin comparație, mașinăria supremă Bugatti Veyron 16.4 Super Sport „bate suta” în 2,4 secunde. Iar faptul că prețul unui GT-R este, în funcție de piață, mai puțin de a zecea parte dintr-un Veyron, nu face decât să pună GT-R în tagma supermașinilor „modeste”.

Totul însă a fost hiperbolizat odată cu apariția lui GT-R Nismo, versiunea… sport a suprercarului nipon. Motorul V6 de 3,6 litri a fost modificat de către specialiștii de la Nismo care prepară mașinile înscrise în cursa de la Nürburgring de 24 de ore. Rezultatul – 600 de cai-putere și 652 de Newtoni-metru, mulțumită în parte noilor turbosuflante, regăsite și pe mașinile GT3. Suspensiile DampTronic dezvoltate de Bilstein au fost setate pentru a livra cantități imense de tracțiune în situații limită și dispun de trei moduri presetate: Comfort, Normal și R. Folosirea fibrei de carbon cazul unor elemente ale kit-ului exterior, cât și la interior au dus la o scădere a masei totale cu circa 100 de kilograme.

Performanțele au crescut, în consecință: viteza maximă ajunge acum la 300 de km/h (modificările de design au îmbunătățit coeficientul de frecare, care a scăzut la 0,26), în timp ce accelerația 0-100 km/h se zvonește că a scăzut la doar 2,0 secunde. În timp ce așteptăm demonstrații pentru lansările fulminante ale lui GT-R Nismo, ne mai uităm o dată la filmulețul cu turul de pe Nürburgring, unde a reușit, de asemenea, un timp impresionant: 7:08.679.

[youtube id=”http://www.youtube.com/watch?v=MQ_LPKXRGZ0″]

Articole similare

Prima stație de încărcare de 350 kW din lume este în construcție

Filip Sîrbu

VIDEO: Nissan a prezentat noul concept Arizon, care prefigurează un SUV electric

Mihai Morcovescu

Suzuki a lansat oficial noul Swift în România

Filip Sîrbu