AUTOpro
Generale

Nissan GT-R Nismo – Godzilla Upgrade

În momentul în care Nissan GT-R a ajuns să atingă 100 km/h în startul de pe loc în mai puțin de trei secunde, puteți spune că a intrat în clasa hypercarurilor – prin comparație, mașinăria supremă Bugatti Veyron 16.4 Super Sport „bate suta” în 2,4 secunde. Iar faptul că prețul unui GT-R este, în funcție de piață, mai puțin de a zecea parte dintr-un Veyron, nu face decât să pună GT-R în tagma supermașinilor „modeste”.

Totul însă a fost hiperbolizat odată cu apariția lui GT-R Nismo, versiunea… sport a suprercarului nipon. Motorul V6 de 3,6 litri a fost modificat de către specialiștii de la Nismo care prepară mașinile înscrise în cursa de la Nürburgring de 24 de ore. Rezultatul – 600 de cai-putere și 652 de Newtoni-metru, mulțumită în parte noilor turbosuflante, regăsite și pe mașinile GT3. Suspensiile DampTronic dezvoltate de Bilstein au fost setate pentru a livra cantități imense de tracțiune în situații limită și dispun de trei moduri presetate: Comfort, Normal și R. Folosirea fibrei de carbon cazul unor elemente ale kit-ului exterior, cât și la interior au dus la o scădere a masei totale cu circa 100 de kilograme.

Performanțele au crescut, în consecință: viteza maximă ajunge acum la 300 de km/h (modificările de design au îmbunătățit coeficientul de frecare, care a scăzut la 0,26), în timp ce accelerația 0-100 km/h se zvonește că a scăzut la doar 2,0 secunde. În timp ce așteptăm demonstrații pentru lansările fulminante ale lui GT-R Nismo, ne mai uităm o dată la filmulețul cu turul de pe Nürburgring, unde a reușit, de asemenea, un timp impresionant: 7:08.679.

[youtube id=”http://www.youtube.com/watch?v=MQ_LPKXRGZ0″]

Articole similare

Noul Hyundai Ioniq 5 N va debuta în iulie, în cadrul Goodwood Festival of Speed

Mihai Morcovescu

Avis administrează flota Waymo

Filip Sîrbu

Împuternicirea de ieșire din țară, la un click distanță pentru clienții Porsche Finance Group