AUTOpro
Industrie Stiri

Zipse, CEO-ul BMW: Industria auto a UE își revine în 2021

Oliver Zipse, CEO-ul BMW și președintele ACEA, confirmă o veste îmbucurătoare: industria auto a UE își revine în 2021.

După un an în care vanzările de mașini noi au cunoscut cea mai abruptă scădere la nivelul UE, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile se declară optimistă cu privire la revenirea în forță din 2021.

„Acum mai mult ca niciodată este crucial să lucrăm îndeaproape cu factorii de decizie ai Uniunii Europene pentru a întări competitivitatea industriei auto europene pe scena globală”, a declarat Zipse.

Oficialul a arătat că rămânerea în cote de minimă profitabilitate anul trecut a fost posibilă numai pentru că măsurile din blocul comunitar au putut susține cererea tot mai avidă pentru mașinile electrice.

Stimulată prin creșterea investițiilor din industrie și a măsurilor naționale de sprijin pentru a stimula cererea în timpul crizei COVID, cota de piață a mașinilor cu încărcare electrică a crescut puternic anul trecut, cu cifre provizorii din 2020 care arată o cotă de piață la nivelul UE de 10,5%, în creștere cu 3% față de 2019.

„Cu sprijinul politic adecvat, inclusiv o creștere masivă a infrastructurii de încărcare și alimentare cu combustibili alternativi în toate statele membre ale UE, această tendință pozitivă poate continua”, a subliniat Zipse.

Decarbonizarea, împreună cu digitalizarea, schimbă și natura tehnologiilor care intră în vehicule. Având în vedere acest lucru, ACEA solicită o strategie europeană realistă privind accesul la aprovizionarea și materiile prime necesare vehiculelor de ultimă generație.

Zipse a conchis această informare cu precizarea că sectorul auto continuă să lucreze din greu pentru a preveni viitoarele provocări.

„O industrie auto a UE care este puternică – atât acasă, cât și la nivel global – va contribui nu numai la consolidarea economiei europene, ci și la atingerea ambițiilor sale climatice”, a mai spus șeful ACEA și CEO al BMW.

Piața autoturismelor din UE s-a contractat cu 23,7%, până la 9,9 milioane de unități în 2020. Aceasta reprezintă o scădere de 3 milioane de unități față de 2019.

Articole similare

S-a decis! Orașele nu pot limita circulația mașinilor poluante

Florin Amariei

Peugeot va lansa în toamnă noul e-3008. SUV-ul promite o autonomie de 700 km

Mihai Morcovescu

Mahindra oprește investițiile în marca Ssangyong

administrator_autopromag

Leave a Comment