AUTOpro
Generale

BMW M4 Concept Coupe, aurul de la Pebble Beach

Deși cei mai tradiționaliști dintre fanii BMW M nu au privit cu ochi buni oprirea producției regretatului M3 Coupe (E92), constructorul bavarez a prezentat deja conceptul care anunță succesorul acestuia. Astfel, în cadrul Pebble Beach Concours d”Elegance, în fața unei reputate audiențe, BMW a dezvelit M4 Concept – un prototip care, dacă ar fi să luăm în considerare istoria recentă a bavarezilor, reprezintă de fapt versiunea de producție a celebrului coupe german.

 

M4 Concept Coupe etalează o culoare specială denumită „Aurum Dust”, dezvoltată special pentru acest model, ce acoperă un agresiv chit de caroserie, creionat în inconfundabilul stil al diviziei M. Și chiar dacă la prima vedere arată destul de similar cu cel văzut pe Seria 4 M Performance (și ea prezentată recent), aerodinamica este mult mai agresivă, fiind marcată de elemente precum enormele prize de aer din bara față sau de capota vizibil mai „exagerată” – ce a păstrat umflătura prezentă și la generația precedentă –, în timp ce aerisirile decupate în aripile anterioare au fost și ele majorate. Bara posterioară include un difuzor aerodinamic cu rol deportant, în timp ce evacuarea cvadrulă se integrează perfect în designul general, fiind totodată un element definitoriu a unui M.

l (5)

Un ochi mai ager va observa ușor numeroase alte diferențe, cum ar fi blocurile optice frontale cu dispersor ușor redesenat și tehnologie full LED sau grila „kidney” – pentru că „rinichi” nu sună la fel de bine – cu bare duble de culoare neagră, care fac trimitere la brațele duble ale jantelor BMW M. Ca la toate celelalte modele M prezentate recent, sigla M4 este prezentă în interiorul calandrului și pe capacul portbagajului – cel din urmă înglobând și un eleron discret, menită să amplifice apăsarea aerodinamica.

l (7)

Fluxul de aer peste caroserie a fost atent optimizat pentru a găsi echilibrul perfect între răcire, apăsare aerodinamică și Cx (coeficient aerodinamic), tehnologii precum Air Breather sau Air Curtain fiind responsabile de direcționarea curenților către arcele roților. Și că tot veni vorba, conceptul prezentat la Pebble Beach rulează pe jante de 20 de inch cu design tradițional M, în timp ce etrierele masive vopsite într-o nuanță aurie trădează un sistem de frânare cu discuri ceramice.

l (11)

Caroseria lui M4 Concept Coupe are segmente construite integral din CRFP (Carbon Fiber Reinforced Pastics), printre care bara față, plafonul și difuzorul aerodinamic din partea posterioară. Și chiar dacă BMW a ținut secrete orice fel de detalii tehnice privind mecanica acestui concept, lăsând marea dezvăluire pentru Salonul Auto de la Frankfurt, se știe cu siguranță că M4 Coupe și M3 Sedan vor renunța la serviciile propulsorului V8 aspirat folosit până în prezent. În locul acestuia va veni un șase-în-linie cu o cilindree de 3,0 litri, care ajutat de un sistem biturbo (sau chiar tri-turbo, nimic nu este exclus), va oferi o putere cel puțin comparabilă cu a modelului pe care îl înlocuiește (420 CP), în timp ce cuplul maxim va urca sensibil mai sus pe scala valorică, mulțumită inducției forțate.

Text: Alin Ionescu
Foto: Producător

 

Articole similare

Hyundai Initium anunță un crossover alimentat de hidrogen, care va lua locul actualului Nexo

Mihai Morcovescu

Tesla a devenit cea mai valoroasă marcă de automobile. Ce loc ocupă Dacia în Top 100?

Mihai Morcovescu

Automobilele noi încă au probleme la nivelul infotainment și ADAS

Filip Sîrbu