AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Xpeng va construi mașini electrice în Europa ca să scape de taxele vamale impuse de UE

Constructorul de automobile Xpeng și-a propus să găsească o uzină în Europa unde să-și asambleze mașinile electrice.

Acesta cel mai recent producător chinez de automobile care încearcă astfel să atenueze impactul taxelor vamale impuse de UE pentru automobilele electrice importate din China.

Xpeng va înființa în Europa un centru de date la scară largă

Xpeng

Partenerul asiatic al Grupului Volkswagen se află în faza preliminară a alegerii unui sit de producție în Uniunea Europeană. Măsura face parte din planul chinezilor care vizează producția la nivel local, după cum a declarat directorul executiv al mărcii, He Xiaopeng, într-un interviu acordat Bloomberg, preluat de LiveMint

Compania dorește să-și dezvolte capacitatea de producție în zone cu „riscuri relativ scăzute de muncă”, potrivit lui Xiaopeng. De asemenea, Xpeng intenționează să înființeze un centru de date la scară largă în Europa deoarece colectarea eficientă de software devine primordială pentru funcțiile de conducere inteligente ale mașinilor.

Planul de ansamblu al celor de la Xpeng de a deveni companie globală nu va fi afectat de taxele vamale mai mari impuse de Uniunea Europeană. Șeful mărcii a mai menționat că „unele profituri din țările europene vor fi reduse după creșterea tarifelor”.

Stabilirea unei producții în Europa ar face ca Xpeng să se alăture altor producători chinezi de vehicule electrice, ca BYD, Chery Automobile și Zeekr. Toți aceștia doresc să producă în regiune pentru a minimiza impactul acestor taxe suplimentare impuse de UE automobilelor cu emisii zero importate din China, care ajung până la 36,3%. Xpeng urmează să se confrunte cu o taxă vamală de 21,3%.

Beneficiile colaborării cu Grupul Volkswagen

Xpeng a livrat în prima jumătate a anului circa 50.000 de automobile. Totalul reprezintă doar o cincime din vânzările lunare ale rivalilor de la BYD. Deși perspectivele de vânzări pentru actualul trimestru au depășit estimările analiștilor, veniturile estimate au scăzut cu mult sub așteptări, potrivit ultimului raport trimestrial.

O dovadă a modului în care colaborările le aduc beneficii celor de la Xpeng constă în gestionarea lanțurilor de aprovizionare. Cu ajutorul Grupului Volkswagen, marja brută a chinezilor în cel de-al doilea trimestru a urcat la 14% de la minus 3,9% în urmă cu un an.

Totodată, Xpeng mizează pe faptul că expertiza sa în domeniul inteligenţei artificiale şi a capabilităţilor de conducere asistată îi vor permite să facă progrese în Europa. Acesta este unul dintre motivele pentru care constructorul va trebui să pună la punct un centru de date la scară largă înainte de a introduce aceste capabilităţi în regiune, după cum a precizat He Xiaopeng.

Articole similare

KG Mobility a dezvăluit noua generație a SUV-ului coupe Actyon (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Hyundai Ioniq 5 Disney100 Platinum, un concept care anunță un model de serie limitat mai târziu în 2023

Mihai Morcovescu

Hyundai a prezentat o nouă versiune a autocamionului fuel-cell Xcient

Filip Sîrbu