Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, traversează o perioadă de ajustări economice semnificative.
Confruntată cu unele dificultăți financiare, care au declanșat o reevaluare a operațiunilor sale globale, compania din Wolfsburg a luat decizia de a vinde o uzină din China.
Volkswagen își vinde linia de producție din regiunea chineză Xinjiang
Pentru a-și consolida poziția pe piață, Volkswagen se vede nevoit să ia o serie de măsuri pentru reducerea costurilor. Aceste măsuri implică posibilitatea închiderii unor fabrici din Germania, o decizie fără precedent în istoria gigantului auto.
Deși măsurile sunt încă în stadiul de analiză, efectele dificultăților economice sunt deja resimțite în operațiunile companiei din afara granițelor Germaniei. Mai exact în China, acolo unde joint-venture-ul Volkswagen-SAIC Motor tocmai a anunțat vânzarea unei fabrici din regiunea Xinjiang, împreună cu două circuite de teste, ca parte a unei inițiative de reorganizare.
Vânzarea fabricii chineze vine după ani de presiuni externe pentru părăsirea zonei în care organizațiile pentru drepturile omului au dezvăluit abuzuri împotriva populației locale. Aceste organizații susțin că uigurii – populație vorbitoare de limba turcă din vestul Chinei – sunt supuși la muncă forțată, potrivit publicației Nikkei Asia, citată de Motor1. Atât Beijingul, cât și oficialii Volkswagen au negat orice abuzuri la respectiva fabrică.
Într-un context mai amplu, CEO-ul mărcii, Thomas Schäfer, a recunoscut dificultățile financiare ale companiei. Acesta a subliniat faptul că atingerea obiectivelor de profitabilitate ar putea necesita închiderea unor unități de producție din Germania. Deși concedierile nu sunt încă pe agenda oficialilor VW, salariile vor fi reduse ca parte a strategiei de optimizare a costurilor.
În pofida dificultăților, producătorul german își reafirmă angajamentul față de parteneriatul său cu grupul chinez, extinzând parteneriatul până în 2040. Noul acord include un plan ambițios de lansare a nu mai puțin de 18 modele electrificate noi până în 2030. Primele două automobile electrice sunt programate să debuteze în 2026, ceea ce va marca un pas important în strategia de electrificare a grupului german.