Constructorul german de automobile Volkswagen a prezentat oficial celmai nou SUV al său, care a fost botezat Tayron.
Vorbim despre un model complet nou, care va fi disponibil în versiuni cu cinci sau cu șapte locuri.
Volkswagen Tayron este poziționat în gamă între Touareg și Tiguan
Tiguan și Touareg se numără printre cele mai populare SUV-uri Volkswagen. Pentru a răspunde cerințelor pentru un model intermediar, producătorul german a dezvăluit noul Tayron. Acesta vine cu șapte opțiuni eficiente de propulsie, inclusiv două hibride plug-in (eHybrid), care oferă o autonomie electrică de peste 100 km.
Al doilea cel mai mare SUV din portofoliul VW are o lungime de circa 4,8 metri. Estetic vorbind, modelul vine cu o parte frontală care se distinge printr-o capotă sculptată și faruri LED unite printr-o bandă luminoasă. Opțional, se va putea opta pentru farurile IQ.Light HD Matrix.
Logo-ul mărcii este și el iluminat, iar bara de protecție integrează prize de aer reale. În funcție de echipare, grila include elemente cromate sau finisate în negru lucios. La spate regăsim o bandă LED transversală pe toată lățimea și sigla Volkswagen iluminată.
Noul Tayron impresionează prin capacitatea sa de tractare. SUV-ul german este capabil să remorcheze până la 2,5 tone, fiind potrivit pentru diferite tipuri de remorci.
La interior există materiale de calitate superioară, ca ArtVelours Eco (microfibră) și lemn natural cu pori deschiși, în funcție de nivelul de echipare. Că tot veni vorba, noul Tayron va fi oferit în trei niveluri de echipare: Life, Elegance și R-Line. Totodată, cei de la Volkswagen mizează pe spațiu, care poate găzdui până la 7 pasageri.
Clienții vor primi un instrumentar de bord digital de 10,25 inch și un ecran multimedia de 12,9 sau 15 inch. Volanul din piele este prevăzut cu un selector pentru transmisia automată DSG, iar opțional poate avea funcție de încălzire. Pasagerii vor beneficia, între altele, de conexiune wireless pentru Android Auto și Apple CarPlay și de un asistent virtual cu ChatGPT integrat.
Gamă diversificată de motorizări
Gama de motoare include propulsoare pe benzină și diesel, o versiune mild-hybrid și două plug-in hybrid. Fiecare dintre acestea este asociată la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj (DSG). Modelele plug-in hybrid oferă puteri de 204 CP și 272 CP și, datorită bateriei de 19,7 kWh (capacitate utilă), pot parcurge în modul electric peste 100 km. Acumulatorul poate fi reîncărcat cu până la 11 kW la o stație de încărcare AC sau cu până la 50 kW la o stație de încărcare rapidă DC.
Motorizarea mild-hybrid eTSI are la bază o unitate de 1,5 litri pe benzină. Aceasta oferă 150 CP și 250 Nm și este conectată la o transmisie DSG cu 7 rapoarte. Sistemul mild-hybrid este la 48V.
Motorizările termice diesel sunt de 2,0 litri turbo, au 4 cilindri și dezvoltă 150 CP și 360 Nm, respectiv, 193 CP și 400 Nm. Acestea vin cu transmisie DSG cu 7 rapoarte. Benzinarul 2.0 TSI este disponibil cu 204 CP și 320 Nm de cuplu sau cu 265 CP și 400 Nm.
Toate versiunile neelectrificate au tracțiune integrală 4Motion și promit o capacitate de remorcare de 2.500 de kilograme. Sistemul Trailer Assist, disponibil standard, ajută la manevrarea ușoară a remorcilor de mari dimensiuni.
Noul Volkswagen Tayron va putea fi pre-comandat în România la sfârșitul lunii noiembrie.