Volkswagen a publicat noi informații și fotografii oficiale referitoare la viitorul ID.Polo, care va fi primul Polo complet electric din istoria mărcii.
Modelul este programat pentru lansare în 2026 și va debuta cu o autonomie de până la 450 de kilometri cu o singură încărcare.
Noul Volkswagen ID.Polo va avea trei versiuni și baterii diferite

Deși până acum acesta a fost prezentat doar camuflat, cei de la Volkswagen au decis să dezvăluie, înainte de finalul anului, o parte dintre specificațiile tehnice ale noului lor EV. La momentul lansării, ID.Polo va fi disponibil în trei versiuni de putere: 116 CP, 135 CP și 211 CP. Primele două vor folosi o baterie LFP (litiu-fier-fosfat) de 37 kWh, care va suporta încărcare rapidă de până la 90 kW.
Versiunea de top va primi un acumulator mai mare, de tip NMC (nichel-mangan-cobalt), cu o capacitate netă de 52 kWh. Aceasta va permite încărcare la o putere de până la 130 kW și va asigura o autonomie maximă de 450 de kilometri. În a doua parte a anului 2026, gama va fi completată de o versiune sport de performanță ID.Polo GTI, care va avea 226 CP. Aceasta va utiliza aceeași baterie de 52 kWh.
Toate versiunile vor avea un singur motor electric și, deci, tracțiune față. Producătorul din Wolfsburg a dezvoltat o nouă configurație pentru acest sistem, cu un motor mai ușor, mai simplu din punct de vedere constructiv și cu mai puține componente, ceea ce contribuie la eficiență și la reducerea masei totale.












Platformă modernă și spațiu interior optimizat
Din punct de vedere vizual, ID.Polo va adopta noul limbaj de design Volkswagen, denumit Pure Positive. Filosofia estetică pune accent pe linii mai fluide și pe un aspect mai dinamic.
Noul model va folosi arhitectura MEB+, iar bateriile vor integra tehnologia „cell-to-pack”, cu o structură unificată a celulelor. Această soluție reduce complexitatea asamblării, scade greutatea și crește densitatea energetică cu aproximativ 10%, având un impact direct asupra autonomiei.
Dimensiunile viitorului model sunt următoarele: 4.053 mm în lungime, 1.816 mm în lățime și 1.530 mm în înălțime. Ampatamentul va măsura 2.600 mm. Aceste valori se traduc printr-un spațiu mai generos pentru pasagerii din spate, care beneficiază de aproape 2 cm suplimentari la nivelul picioarelor. Portbagajul este și el semnificativ mai mare decât la Polo-ul convențional cu motor termic. Spațiul bagajelor va avea 435 de litri cu bancheta ridicată și 1.243 de litri cu bancheta rabatată.
La capitolul asistență, ID.Polo va primi o versiune îmbunătățită a sistemului Travel Assist. Tehnologia este capabilă să controleze atât direcția longitudinală, cât și laterală a mașinii. Sistemul va putea asista schimbarea benzilor de circulație și, în premieră pentru acest model, va recunoaște semafoarele și indicatoarele de tip „Stop”.



Cât va costa noul Volkswagen ID.Polo
Debutul noului Volkswagen ID.Polo va avea loc în prima parte a anului viitor. Noul EV german va fi poziționat ca un model electric accesibil, cu un preț de pornire estimat la aproximativ 25.000 de euro. Producția va avea loc în Spania, la uzina Seat din Martorell, de lângă Barcelona, consolidând rolul acesteia în strategia de electrificare a grupului Volkswagen.

