AUTOpro
Generale Green car Stiri

Test de autonomie: Un BMW iX3 a parcurs peste 1.000 km cu doar un „plin” de baterie (VIDEO)

SUV-ul cu emisii zero BMW iX3 este gata să marcheze o nouă eră a constructorului german, fiind primul din noua generație de vehicule electrice „Neue Klasse”.

Pentru a demonstra acest lucru, o echipă a mărcii bavareze a reușit să parcurgă o distanță „fără precedent” într-un test oficial de autonomie.

BMW iX3 a parcurs 1.007,7 kilometri cu o singură încărcare

BMW

BMW a anunțat că noul iX3 va fi standardul industriei în ceea ce privește autonomia și încărcarea, iar acest lucru este deja dovedit. SUV-ul electric este primul automobil care folosește noua sa platformă Gen6. Bavarezii spun că reprezintă „un salt uriaș” față de gama actuală de vehicule cu emisii zero. iX3 se laudă cu o autonomie cu până la 30% mai mare și o încărcare mai rapidă.

Pentru a demonstra acest lucru, o echipă de ingineri BMW a dorit să testeze limitele modelului în condiții reale și a făcut un test de autonomie. Germanii au reușit să parcurgă 1.007,7 km, între uzina mărcii din Debrecen (Ungaria), unde este asamblat iX3, și sediul central din München fără să fie nevoiți să oprească pentru a reîncărca.

Pentru acest test a fost utilizată versiunea iX3 50 xDrive, singura configurație disponibilă în prezent. Conform datelor oficiale, această variantă promite o autonomie maximă de 805 kilometri în ciclu WLTP, datorită unei baterii de 108,7 kWh. În ciclul american EPA, este de așteptat ca BMW iX3 să ofere o autonomie de circa 645 km. De asemenea, consumul anunțat oficial este cuprins între 15,1 și 22,7 kWh/100 km.

Rezultatul testului a depășit orice așteptări. Concret, noul iX3 a reușit să acopere cei peste 1.000 de kilometri fără a fi conectat la o priză. Practic, a depășit valoarea oficială a autonomiei cu peste 200 km. Când a ajuns la München, bateria mai indica doar 2%, suficient pentru aproximativ încă 20 de kilometri.

Pentru a obține această performanță, echipa BMW a aplicat câteva strategii de eficiență. În primul rând, a evitat autostrăzile, preferând drumurile secundare. Asta, deoarece viteza mai redusă și utilizarea sistemului de recuperare a energiei contribuie la prelungirea autonomiei.

În plus, pe tot parcursul călătoriei, sistemul de climatizare și sistemul audio au fost oprite pentru a minimiza consumul electric. De asemenea, SUV-ul folosit în test era echipat cu jante pe 20 de inch, care sunt cele mai mici disponibile pentru acest model, ceea ce a ajutat la reducerea rezistenței la rulare.

Cât costă noul BMW iX3

Noul BMW iX3 este produs la uzina germanilor din Debrecen, iar livrările vor demara în Europa la începutul anului 2026. În vara anului viitor, SUV-ul pe baterii va ajunge și în SUA. BMW va construi o versiune unică la uzina sa din Shenyang care va fi dedicată pieței chineze.

Inițial, modelul va fi comercializat în versiunea iX3 50 xDrive care, în Germania, costă de la 68.900 de euro. La începutul anului 2027, BMW va lansa alte două versiuni: iX3 40 sDrive și iX3 40 xDrive. Se așteaptă ca prețurile să nu depășească 48.000 de euro. Autonomia acestor variante va fi de aproximativ 480 km.

Sursa: BMW via Electrek

Articole similare

Hyundai a prezentat noul Tucson facelift dedicat pieței din Europa

Mihai Morcovescu

De dragul fabricilor de baterii, UE ar trebui să sugrume și mai tare industria auto

Florin Amariei

Probleme „masive” pentru Volkswagen ID.3. Sistemul software a fost realizat „în grabă”

Robert Stan