AUTOpro
Generale

Aşii din mâneca lui Sergio Marchionne şi planul fuzionării grupului Fiat Chrysler cu GM

Repetatele propuneri de fuzionare lansate de Sergio Marchionne, CEO-ul grupului Fiat Chrysler, au fost considerate iniţial nişte încercări disperate de salvare a unei companii şubrede. Dar se pare că are în mânecă o serie de aşi, pe care unii îi consideră suficient de puternici pentru a forţa fuzionarea cu gigantul GM.

Text: Alex Buţu

Într-adevăr, Sergio Marchionne este cel care a întins mâna, argumentând că industria automobilistică are nevoie de fuziuni pentru a se consolida şi a face faţă investiţiilor mari pentru respectarea normelor consum şi dezvoltarea de tehnologii. Dar analizele recente arată că tot el dispune şi de aşi importanţi în mânecă. Se vorbeşte inclusiv despre scenariul prin care grupul Fiat Chrysler ar fi capabil de o preluare ostilă a General Motors, o companie pe care Marchionne o vizează în mod special. Marry Barra, CEO-ul GM, a respins propunerile lui Marchionne. Dar în paralel ambele companii au angajat consilieri financiari de elită pentru a evalua posibilităţile de fuzionare. Asemenea evaluări pot costa şi milioane de dolari. Aşadar, se recurge la ele doar dacă există o intenţie clară.

Un alt indiciu este şi faptul că firma de investiţii Greenlight Capital a cumpărat fără un motiv evident acţiuni GM în valoare de 9,5 milioane de dolari. Pe de altă parte, chiar dacă grupul Fiat Chrysler are datorii mari şi resurse mult mai reduse decât GM, acesta aparţine familiei Agnelli, care deţine şi fondul de investiţii Exor. Vicepreşedintele acestui fond cu capital de 13 miliarde de euro este nimeni altul decât Sergio Marchionne. Mai mult de atât, Exor şi grupul Fiat Chrysler îl au în funcţia de preşedinte pe John Elkann, cel care coordonează achiziţionarea ostilă a PartnerRe, una dintre cele mai mari companii de reasigurare din lume.

Toate aceste date alimentează scenarii îndrăzneţe. Dar substratul pozitiv este că grupul Fiat Chrysler pare să aibă o plasă de siguranţă.

Articole similare

Ce se mai întâmplă pe la Salonul de la Geneva

Filip Sîrbu

Dacia a vândut peste 500.000 de automobile la nivel global în 2024

Mihai Morcovescu

Studiul Hyundai Intrado prefigureaza viitoarele modele ale mărcii coreene

Leave a Comment