AUTOpro
Generale Prezentari

Seat Ateca – Urban adventure

Seat își face debutul în segmentul SUV-urilor compacte printr-un model ce împrumută dinamica exprimată de designul fratelui Leon și mizează pe platforma MQB, aceeași folosită și de Volkswagen Tiguan.

Segmentul atacat de Seat este destul de aglomerat, best-selleri precum Nissan Qashqai, Honda CR-V, Kia Sportage sau Hyundai Tucson nelăsând loc de prea multe comentarii. Ateca, însă, se bazează pe o combinație unică de design distinctiv, dinamica în conducere, versatilitatea urbană și utilitate convingătoare. Sistemele de asistență inovatoare și conectivitatea de ultimă oră promit ca Ateca să fie unul dintre cele mai “la zi” modele din segment. Calitatea remarcabilă dar și raportul atractiv ofertă-preț se combină pentru a-l face un adevărat Seat.

SEAT ATECA 13

Designul noului Ateca este inconfundabil, chiar și în forma de SUV combinația de dinamism recomandându-l ca Seat. Partea frontală este 100% Seat, dar în același timp 100% SUV, grila înaltă curajoasă alături de blocurile optice bine definite și prizele de aer nu lasă loc de interpretări cu privire la acreditarea dinamicii. În același timp, profilul sportiv emană soliditate și fiabilitate.

Interiorul armonizează perfect cu exteriorul, oferind un caracter rafinat și elegant, dar totuși dinamic, cu acel sentiment de soliditate și siguranță atât de apreciat de clienții SUV-urilor. Bordul este clar orientat către șofer, comenzile fiind bine grupate, iar sistemul de infotainment beneficiază de un display touch de 8inch.

SEAT ATECA 12

La o lungime de 4.36m, Seat Ateca oferă unul dintre cele mai generoase capacități de încărcare, volumul portbagajului fiind de 510 litri, pe când cel al lui Nissan Qashqai de exemplu înregistrează 430 litri. Printre elementele tehnologice regăsim farurile full-LED, încărcare wireless a telefoanelor mobile și compatibilitatea sistemului de infotainment cu platformele Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, Seat Ateca vine dotat și cu sistemul Traffic Jam Assist ce poate conduce autonom mașina în trafic aglomerat.

Versiunile de bază vor fi echipate cu motoare pe benzină în 3 cilindri de 1 litru și care dezvoltă 110 CP, aceeași putere fiind dezvoltată și de propulsorul de bază pe motorină, de 1.6 litri.  Mai sunt disponibile un 1.4 TSI pe benzină de 150CP, dar și motoare diesel de 2 litri ce oferă 150 sau 184 CP. Evident, vor exista atât variante cu transmisie integrală 4Drive dar și doar cu tracțiune față. Cutia de viteze standard este manuală cu 6 trepte, dar versiunile de top vor putea fi echipate și cu transmisii cu dublu-ambreiaj DSG.

Articole similare

Tesla este mai valoroasă ca BMW, Musk cel mai bine plătit CEO auto

Filip Sîrbu

Un nou centru Opel: Rădăcini Constanța

Filip Sîrbu

Elextra este un supercar în haine de limuzină cu o autonomie electrică de 600 km

Filip Sîrbu

Leave a Comment