Producătorul suedez de automobile electrice anunță o actualizare majoră pentru SUV-ul electric Polestar 3, care primește tehnologii de ultimă generație.
Cele mai importante noutăți sunt trecerea la o arhitectură de încărcare de 800 V, posibilitatea alimentării cu până la 350 kW și o putere maximă de 680 CP.
Polestar 3 folosește două versiuni de baterie

Noul pachet de optimizări transformă radical experiența de utilizare crossover-ului cu emisii zero. Datorită sistemului de 800 V, vehiculul se poate încărca mult mai rapid, folosind stații ultra-rapide.
Capacitatea de încărcare a crescut la 350 kW, ceea ce reduce timpul necesar pentru repriza 10%-80% la aproximativ 22 de minute, cu un sfert mai repede decât până acum. În plus, autonomia a fost îmbunătățită cu circa 6%.













Și partea de baterii a fost revizuită. Scandinavii colaborează acum cu producătorul chinez CATL pentru noile baterii litiu-ion. Există o versiune de 92 kWh pentru modelul Rear Motor și alta de 106 kWh pentru variantele Dual Motor și Performance. De altfel, gama Polestar 3 a fost simplificată și va fi disponibilă doar în aceste trei variante.
Până la 680 CP și autonomie extinsă

Configurația Rear Motor oferă 333 CP și o autonomie de până la 604 km. Versiunea intermediară Dual Motor crește puterea la 544 CP, iar autonomia maximă este de 635 km. În sfârșit, varianta de top Performance furnizează 680 CP și poate parcurge 593 km cu o singură încărcare.
Accelerația de la 0 la 100 km/h este impresionantă: doar 3,9 secunde pentru Performance. Pentru eficiență, versiunile cu două motoare includ acum o funcție care decuplează automat motorul față atunci când acesta nu este necesar.
Pe partea de electronică, Polestar 3 primește noul procesor Nvidia Drive AGX Orin. Acesta este capabil să proceseze 254 de trilioane de operațiuni pe secundă, ceea ce reprezintă un salt uriaș comparativ cu cele 30 de trilioane ale generației anterioare (Xavier).





În ceea ce privește trenul de rulare, suspensia pneumatică este standard pe versiunea Performance și opțională pe Dual Motor. Modelul de top se distinge și prin detalii vizuale speciale, precum centurile de siguranță aurii. Paleta cromatică este îmbogățită cu o nuanță exclusivă, denumită Storm. Pentru varianta de bază a fost introdusă o tapițerie nouă, MicroTech, în ton Charcoal, cu inserții din aluminiu reciclat, care anterior se regăseau doar ca opțiuni.
Noile îmbunătățiri hardware vor putea fi integrate și pe exemplarele deja aflate pe piață, începând cu anul viitor. În ceea ce privește noile versiuni, livrările vor debuta mai întâi în Marea Britanie. Ulterior, Polestar 3 actualizat va ajunge treptat și pe alte piețe internaționale.