Până în prezent gama Opel nu includea nici un model break modificat într-o notă explicită de off-road , dar totul s-a schimbat odată cu lansarea noului model Opel Insignia Country Tourer ce prezintă o gardă la sol înălțată şi elemente de protecţie distinctive.
Familia noului Insignia va fi completată curând, cea mai nouă vedetă fiind Opel Insignia Country Tourer care îşi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Frankfurt în luna septembrie. În timp ce varianta înfrăţită Sports Tourer este un station wagon elegant pentru familie şi business, noul Insignia Country Tourer exprimă o dorinţă înnăscută pentru aventură. Modelul atletic cu garda la sol ridicată oferă libertate dincolo de constrângerile oraşului şi ale drumurilor asfaltate. Caracteristicile definitorii includ scuturi protectoare, combinate cu pasaje proeminente ale roţilor şi protecţii pentru zonele joase ale caroseriei, cărora li se adaugă ţevi de eşapament duble. Transmisia integrală excepţională asigură aderenţă şi manevrabilitate sigură în toate condiţiile de condus. Sistemul face echipă cu motoare turbo puternice precum 2.0 litri SIDI cu injecţie directă pe benzină ce produce 250 CP sau unitatea 2.0 BiTurbo CDTI – ambele generând cupluri impresionante de până la 400 Nm.
Tracţiune integrală Opel: tehnologie de vârf în segmentul mediu
Trenul de rulare 4×4 controlat electronic încorporează un ambreiaj de înaltă calitate pe principii Haldex şi un diferenţial autoblocabil electronic, pentru a asigura tracţiune ideală atât pe suprafeţe pavate cât şi în afara lor. Acesta are capacitatea de a se adapta constant la condiţiile de drum predominante şi variază perfect distribuţia cuplului de la zero la 100% între punţi, precum şi între roţile spate. Beneficiul principal este că acest proces are loc înainte ca roata să înceapă să alunece ca urmare a lipsei de tracţiune, cum se întâmplă pe drumuri ude sau acoperite de zăpadă. În combinaţie cu şasiul premium controlat electronic FlexRide, sistemul de tracţiune integrală stabileşte noi standade în termeni de timpi de reacţie şi control al mașinii.
Atunci când este necesar, unitatea de control a distribuţiei ambreiajului transmite imediat mai mult cuplu axei spate. Senzorii sistemului 4×4 furnizează constant modulelor individuale de control informaţii despre rata de girație, acceleraţie, unghiul direcţiei, viteza roţilor, poziţia pedalei de acceleraţie, viteza şi cuplul motorului, astfel încât distribuţia puterii faţă/spate să fie constant adaptată situaţiei de condus, în baza acestor informaţii.
Stabilitate maximă şi dinamica superioară sunt asigurate de un diferenţial autoblocabil electronic. El controlează distribuţia cuplului între roţile spate, transferându-l către roata cu cea mai mare tracţiune. În timp de oferă tracţiune mai bună în condiţii de drum alunecos, operarea sofisticată a acestui sistem 4×4 adaptabil garantează cele mai ridicate niveluri de control de către şofer şi siguranţă activă în toate situaţiile. Insignia Country Tourer poate oferi propulsie chiar şi când trei dintre roţi sunt libere sau pe suprafaţă alunecoasă şi doar una dintre ele are aderenţă.
Sistemul adaptiv ajută şoferii şi în situaţii normale. Pentru a reduce pierderile la frecare şi totodată reduce consumul, sistemul setează automat tracţiune pentru puntea faţă oricând simte că nu sunt necesare intervenţii pentru adaptarea acesteia.
Motoare turbo: cuplu ridicat, la cerere
Puterea motoarelor Opel turbo este perfectă pentru trenul de rulare 4×4 al Country Tourer. Gama de motorizări include trei propulsoare pornind cu 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo benzină, ce livrează o putere de 250 CP. Generând un cuplu impresionant de 400 Nm, acest motor cu injecţie directă garantează tracţiune masivă.
Performanta unitate 2.0 BiTurbo CDTI diesel are la dispoziţie 195 CP și 400 Nm. Turbocompresorul său secvenţial în două faze livrează răspuns imediat la accelerare pentru tracţiune excelentă. Unitatea 2.0 CDTI completează oferta de motoare, oferind acces la un cuplu de 350 Nm, ridicat până la 380 Nm cu overboost, în timp ce puterea maximă este de 163 CP.
Atât 2.0 SIDI Turbo, cât şi 2.0 CDTI pot avea cutie manuală cu 6 viteze sau o transmisie automată cu 6 rapoarte, în timp ce 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil doar cu cea din urmă.
Garda la sol a noului Insignia Country Tourer este cu 20 mm mai ridicată decât versiunea standard.
Un caracter aparte
Caracterul decis al noului Insignia Country Tourer semnalează clar dorinţa sa puternică de libertate. Cu o grilă specifică Opel, acum mai lată şi mai adâncă, stilizarea frontală are un farmec aparte. Bara cromată orizontală distinctivă a grilei susţine emblema mărcii şi este sculptată sub formă de aripă, cu vârfurile îndreptate în sus, precum aripioarele de-a lungul farurilor. Un panou de protecţie, într-un finisaj argintiu, iese de sub zona compartimentului motor; o temă remarcabilă de design are ecou şi în spate, acesta este încadrat de două ţevi de evacuare strălucitoare.
Încă o trăsătură caracteristică sunt protecţiile în culoarea antracitului aflate pe pragurile laterale şi secţiunile joase ale caroseriei protejate. Acestea oferă pasajelor roţilor un aspect mai pronunţat. Prezenţa robustă a lui Insignia Country Tourer indică o personalitate asumată evidențiată și de către unităţile de iluminare faţă şi spate.
Farurile colorate cu accente cromate integrate, indică o calitate ridicată şi încorporează lumini de zi cu LED sub formă de aripă. Tema designului este repetată și în cadrul părții spate, unde stopurile LED iluminează puternic. Cu trăsăturile sale de design unice, noul Insignia Country Tourer combină cu succes rolul de aventurier sportiv cu cel de vârf de lance de succes al brandului.
Text: traducere și adaptare Cosmin Voicu
Foto: Opel