AUTOpro
Generale Green car Stiri

Noul Jeep Compass este cel mai aerodinamic model creat vreodată de marca americană

Prezentată oficial în primăvara acestui an, noua generație Jeep Compass aduce o schimbare majoră în filosofia de design și eficiență a brandului.

Construit pe platforma STLA Medium a Grupului Stellantis, SUV-ul american vine cu o caroserie complet redesenată și atent modelată în tunelul aerodinamic, devenind cel mai aerodinamic automobil produs până acum pentru piața din Europa.

Noul Jeep Compass este mai mare, mai eficient și mai aerodinamic

Jeep

Cu dimensiuni mai generoase decât generația anterioară – 4,55 metri în lungime, 1,90 metri în lățime, 1,68 metri în înălțime și un ampatament de 2,79 metri – noul Jeep Compass nu este doar mai mare, ci și mai eficient din punct de vedere aerodinamic. Aceste îmbunătățiri sunt esențiale, mai ales în contextul în care americanii vor introduce o versiune 100% electrică, o premieră absolută în istoria modelului.

„Noul Compass este mai mult decât o evoluție. Este o revoluție în modul în care înțelegem eficiența și performanța. Am integrat soluții aerodinamice avansate încă din faza de concept, reușind să reducem considerabil rezistența la înaintare, să extindem autonomia și să creștem eficiența consumului de combustibil pe întreaga gamă, fără a renunța la ADN-ul Jeep”, a declarat Federico De Medio, Global Program Vehicle Synthesis Manager pentru noul Compass

Pentru a obține aceste performanțe, inginerii Jeep au integrat mai multe elemente cheie în designul noului Compass:

  • Caroserie cu podea complet plană, care permite un flux de aer mai lin sub vehicul;
  • Sistem activ de închidere a grilei frontale, integrat perfect în bara de protecție, care se închide automat atunci când răcirea motorului nu este necesară, reducând rezistența la înaintare cu aproape două puncte la viteze mari;
  • Jante optimizate aerodinamic, care limitează turbulențele de aer în jurul roților;
  • Elemente de optimizare în zona din spate, precum margini ascuțite ale flancurilor, geamuri laterale fixe, eleron extins pe hayon și fante în pasajele roților spate, toate contribuind la un flux de aer mai eficient.

Rezultatul acestor soluții este un coeficient aerodinamic remarcabil, de doar 0,29, cel mai bun în istoria Jeep pentru un model creat pentru piața europeană.

Noua generație Compass marchează o etapă esențială în tranziția Jeep către electrificare, dar fără a renunța la robustețea și spiritul off-road care definesc marca. Eficiența aerodinamică nu este doar un exercițiu de stil, ci o necesitate în contextul noilor standarde de emisii și a cererii tot mai mari pentru autonomie crescută în rândul clienților de vehicule electrice.

Sursa: Stellantis

Articole similare

Tesla va suspenda producția din Germania timp două săptămâni. Care este motivul?

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz se restructurează! Maybach, Clasa G și AMG, grupate

Florin Amariei

Carlos Sainz, desemnat cel mai bun pilot din istoria WRC

Robert Stan