AUTOpro
Generale

Noul Audi R8 este mai rapid decât fratele Lamborghini Huracan

Audi a prezentat a doua generaţie a sportivului R8, care urmează să-şi facă debutul public săptămâna viitoare la Salonul Auto de la Geneva. Tot atunci potenţialii clienţi vor putea să-l compare cu Lamborghini Huracan, faţă de care pare să aibă un mic avantaj de performanţă.

Text: Alex Buţu

1805619217956163970

Cel puţin comparând datele tehnice publicate de Audi, noul R8 este mai rapid decât Lamborghini Huracan deşi cele două modele împart o mare parte dintre elementele cruciale.

Ambele sportive sunt animate de motorul aspirat V10 de 5,2 litri. R8 este oferit în două versiuni. Cea de bază cu 540 CP şi 540 Nm (0-100 km/h în 3,5 sec., viteză de top 323 km/h) şi varianta Plus, care egalează cifrele lui Lamborghini Huracan. Adică dezvoltă 610 CP şi 560 Nm. La fel ca modelul Lamborghini R8 Plus epuizează demarajul 0-100 km/h în 3,2 sec., însă atinge o viteză maximă mai mare, de 330 km/h, faţă de 325 km/h. Cei doi fraţi sprintează cot la cot până la 200 km/h, viteză pe care o ating în 9,9 sec. cu start de pe loc.  Amândouă maşini au structura din aluminiu şi plastic ramforsat cu fibră de carbon, în cazul lui R8 Plus reducerea greutăţii fiind de aproape 50 de kilograme în raport cu generaţia anterioară. Atât R8, cât şi Huracan au cutie de viteze automată cu 7 trepte şi tracţiune integrală. Însă un detaliu important menţionat de Audi este că sistemul de tracţiune al lui R8 nu doar variază forţa motrică între punţi în funcţie de solicitări, ba chiar poate să o direcţioneze 100% către oricare dintre cele două punţi.

227279461185380416

Noul R8 este şi mai eficient decât generaţia anterioară, mulţumită sistemului Start-Stop şi funcţiei de decuplare a 5 dintre cei 10 cilindri ai motorului. Dar este foarte evident accentul pe care Audi l-a pus pe sportivitate în timpul proiectării noului model. Dovadă este şi faptul că a anunţat deja versiunea de competiţii R8 LMS, care împarte foloseşte 50% din subansamble variantei de şosea, deşi are tracţiune spate, este configurată după regulamentul GT3 şi produce 585 CP. Maşina va fi aliniată la grila de start din 2016.

Având în vedere aceste date, este evident că noul R8 vrea să fie perceput cel puţin la fel de serios ca şi Lamborghini Huracan. Interesantă este şi paralela între preţurile celor două maşini.Huracan costă 169.500 de euro fără taxe. Audi nu a menţionat dacă preţurile pe care anunţat include taxe, dar când va deschide lista de comenzi în această vară va cota modelul R8 de bază la 165.000 de euro şi modelul Plus la 187.000 de euro, emiţând astfel pretenţii peste cele ale lui Lamborghini. Aşadar dilema potenţialilor clienţi va fi rezolvată mai degrabă prin considerente subiective şi slăbiciuni faţă de un brand.

Audi se va adresa şi unui nişe suplimentare de clienţi, prin versiunea electrică R8 e-tron. Aceasta are o baterie în formă de T amplasată în spatele celor două locuri pentru şofer şi pasager. Noua baterie este produsă de Audi şi are o capacitate de 92 kWh, spre deosebire de plafonul de 49 kWh atins de variante e-tron a primei generaţii R8. Este impresionant că bacteria asigură o autonomie de 450 km, faţă de cei 215 km care restricţionau fostul model. Mai mult, noul R8 e-tron dezvoltă 340 kW şi 920 Nm, ceea ce face posibil un demaraj 0-100 km/h de numai 3,9 secunde.

Mai multe detalii despre noul Audi R8, precum şi despre restul noutăţilor găzduite de Salonul Auto de la Geneva din acest an veţi putea citi în ediţia din luna martie a revistei AUTOpro. Totodată echipa AUTOpro va fi prezentă la marele eveniment din Geneva şi va transmite un flux de ştiri de la faţa locului pe parcursul săptămânii viitoare. Accesul publicului are loc între 5-15 martie, iar zilele dedicate presei sunt 3 şi 4 martie.

1124074390359786483

Articole similare

Mazda confirmă că noul model CX-70 va fi lansat oficial pe 30 ianuarie

Mihai Morcovescu

Artă Mercedes la bordul Lufthansa

Dan Damian

Uber s-ar putea alia cu Hyundai pentru a dezvolta o flotă de automobile autonome

administrator_autopromag

Leave a Comment