Noul Ford Fiesta ST își păstrează ADN-ul de hot-hatch, chiar dacă motorul a trecut printr-un “mic” down-sizing, motorul 4 în linie de 1,6 litri de pe generația anterioară fiind înlocuit de un motor în 3 cilindri de 1,5 litri. Deși avem de data aceasta doar 3 cilindri, puterea maximă stoarsă din acest mic motoraș este identică cu cea dezvoltată de vechea unitate de propulsie și, în plus, timpul de demarare până la 100 km/h a scăzut până la 6,7 secunde, o reducere cu 0,5 secunde față de generația anterioară.
Noul motor în 3 cilindri este construit din aluminiu și dispune de tehnologii disponibile în exclusivitate pe un motor 3 în linie, cum ar fi cea a dezactivării cilindrilor, pentru economie de combustibil. Noul motor poate avea funcționali doar 2 dintre cei 3 cilindri în timpul funcționării la regimuri de sarcini reduse.
Pentru senzații tari, Fiesta ST va dispune de 3 moduri de conducere, Normal, Sport și Track, dar și de tehnologia torque vectoring. La interior, este prezent noul sistem de infotainment Ford Sync 3 introdus pe Kuga și Edge, compatibil cu Android Auto și Apple Car Play.