AUTOpro
Generale Test drive

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4×4 – Noi orizonturi

Recunosc că m-am aflat printre fanii vechii generații X-Trail, da acel SUV pătrățos, spațios ca o sufragerie și relativ masculin din spatele volanului.

DSC_1017

Vechea generația mai avea ceva din bărbăția modelelor tot teren din gama Nissan… fie că mă gândesc la generațiile Patrol sau Terrano, sau Navara. Dar azi lumea are nevoie de altceva, nu mai dorește metal, nu mai dorește 3 leviere în habitaclu. Evoluția este un pas firesc, așa că pot uita vechiul X-Trail, dar cum stau lucrurile cu actuala generație?

DSC_0983

O gardă la sol de 210 mm te va salva de multe griji, fie că este vorba de zăpada pe care autoritățile o uită pe străduțele secundare iarnă de iarnă, fie că ai atacat niște secțiuni de offroad pe drumurile publice… sunt dese cazurile în care circulația este deviată prin poligoane offroad pentru a fi reabilitată vreo secțiune de drum public. Sau că ești nevoit să escaladezi o bordură pentru a inventa un loc de parcare. La toate acestea adăugăm tracțiunea integrală. Poziția mai înaltă la volan, faptul că ai o mai bună perspectivă asupra traficului din față.

DSC_0939

Noi am testat versiunea cu 7 locuri. Dacă ai o familie numeroasă, X-Trail poate fi o soluție, doar că vei rămâne cu 135 litri de portbagaj. Dacă vei folosi doar 5 locuri, poți miza pe 550 litri de portbagaj. Impresionat este spațiul pentru locurile spate. Este uriaș, iar acest lucru este posibil datorită banchetei spate culisante. X-Trail în versiunea cu 7 locuri te poate plasa în pole position într-un clasament al ”car sharing”.

DSC_0852

În clasa sa, Nissan X-Trail se poate considera un SUV Green. Propulsor mai mare de 1.6 litri nu poți alege, iar motorizarea 1.6 dCi de 130 CP are emisii de 143 g CO2 pe km. În ciuda acestei perspective eco, nu aveți motive de a crede că X-Trail este submotorizat. Propulsorul este delicios, oferă resurse de la turații foarte joase, deja la 1.500 rpm este destul de viril. Dar așteptăm cu interes pe X-Trail și versiunea bi-turbo a acestui 1.6 dCi. Un alt plus este consumul. Deși vorbim despre un SUV cu 7 locuri, tracțiune integrală neparmanentă și 1.655 kg… în mediu urban poți obține lejer un 8-9 litri, iar la drum lung, dacă ești atent poți scade sub 6 litri.

DSC_0851

Într-o societate atât de alertă, X-Trail nu cred că mai are puterea de a ajunge la statutul de obiect de cult precum un Patrol, dar este o mașină care te menține connected. Dar, așteptăm cu interes pe gama Nissan un sistem infotainment similar cu R-Link de la Renault. Un sistem care să ofere mai multă conectivitate.

DSC_0843

Nu v-am povestit de sistemul de tracțiune integrală. Nu știm dacă sunt multe de spus când îți oferă posibilitatea de a te juca prin zăpadă virgină de peste 20 cm fără nicio urmă de grijă că ai putea rămâne blocat. Trebuie să țineți cont de faptul că în modul 4WD Lock, puterea este trimisă în mod egal între punți până la 40 km/h.DSC_0848

Articole similare

Dacia își va transforma gama de modele. Vor fi lansate 5 noi automobile, între care și un pick-up

Mihai Morcovescu

Premieră națională: Drive test Opel Grandland X

Filip Sîrbu

Tehnologia holografică 3D i-ar putea ajuta pe șoferi să evite pericolele rutiere

Mihai Morcovescu

Leave a Comment