AUTOpro
Generale Stiri

Mazda va produce un nou motor, denumit Skyactiv-Z

Constructorul japonez de automobile Mazda a anunțat în mod oficial că va produce un nou motor pe benzină, care se va numi Skyactiv-Z.

Acesta ar urma să înlocuiască atât Skyactiv-G, cât și Skyactiv-X. Primele modele echipate cu noua motorizare vor fi lansate cel mai probabil în 2027.

Primul model care va beneficia de noul Skyactiv-Z va fi Mazda MX-5

Mazda

Strategia de tranziție către electrificare între anii 2025 și 2027 a celor de la Mazda implică lansarea unor noi modele, dar și a unor noi motorizări. Mai exact, niponii au confirmat că lucrează în prezent la un motor pe benzină complet nou, denumit Skyactiv-Z.

Acesta va avea 4 cilindri și va înlocui actualele Skyactiv-G și Skyactiv-X. În timp ce primul este foarte popular, al doilea, care dispune de tehnologie de aprindere prin compresie cu încărcare omogenă (HCCI), nu a fost un succes de piață așa cum își doreau japonezii.

În același timp, compania „Zoom-Zoom” și-a propus să îmbunătățească și motoarele mai mari, cu 6 cilindri în linie, care vor primi cele mai noi tehnologii în materie de combustie. Astfel, aceste motorizări vor fi nu doar mai eficiente, ci vor fi concepute astfel încât să respecte noile standarde de emisii.

Se spune că propulsorul Skyactiv-Z va utiliza metoda de combustie „Lambda one” pentru a putea atinge o eficiență termică ridicată. Acest lucru va fi posibil prin realizarea unei arderi foarte slabe pe o gamă largă de la turații joase la turații înalte, ca să ofere performanțe excelente de mediu și de condus. Cantitatea de aer este perfect echilibrată cu cea de combustibil în timpul procesului de ardere, ceea ce face ca tot combustibilul să fie ars, minimizând poluanții nocivi.

Primele modele care vor fi echipate cu aceste sisteme de propulsie nu vor debuta înainte de 2027. Primul dintre acestea ar urma să fie noua Mazda MX-5 (Miata), care nu va renunța la motorizările termice.

Sursa: Mazda via Motor1

Articole similare

Toyota pregătește o serie de actualizări pentru GR Yaris: 300 CP și cutie automată

Mihai Morcovescu

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 2 – „Vreau să fiu pionierul hibridului democratic!”

Darius Pana

Parteneriatul dintre Hyundai și Apple nu mai este valabil

Andrada Arsenie