Pe fondul transformărilor accelerate din industria auto și al presiunii crescânde pentru eficiență și adaptabilitate tehnologică, Mazda a decis să încheie oficial comercializarea versiunii 100% electrice a modelului MX-30 pe piața europeană.
Această decizie vine la aproximativ doi ani după ce producătorul japonez a adoptat aceeași strategie în America de Nord, semnalând o reconfigurare clară a priorităților companiei în privința electrificării.
Mazda MX-30 va fi disponibil doar în versiunea cu motor rotativ pe post de „range extender”

În prezent, MX-30 rămâne disponibil în Europa doar sub forma versiunii echipate cu un sistem plug-in hibrid, adică cea în care motorul rotativ clasic funcționează ca range extender. Această configurație oferă o alternativă pentru cei care își doresc o experiență de condus electrică, dar cu un plus de autonomie.
Oficialii Mazda a confirmat și oprirea definitivă a producției pentru versiunea complet electrică a crossover-ului lor. Pe piața din Marea Britanie, ultimele unități disponibile au fost deja livrate, semnalând finalul unei etape experimentale pentru acest model.
Versiunea actuală, MX-30 e-Skyactiv R-EV, vine cu un sistem de propulsie plug-in hybrid (încărcare la priză) care generează o putere combinată de 166 CP. Bateria de 17,8 kWh asigură o autonomie electrică de până la 94 km în regim WLTP, fiind destinată în special utilizării urbane.



MX-30 cu motor rotativ nu este singura versiune termică. Spre exemplu, în Japonia și pe alte piețe, SUV-ul compact este oferit și cu un motor pe benzină de 2,0 litri, aspirat natural, cu tehnologie mild-hybrid.
În contextul în care marii jucători din industria auto își adaptează strategiile pentru a răspunde mai bine cerințelor reale ale consumatorilor și provocărilor infrastructurale, decizia Mazda reflectă o orientare spre soluții de tranziție între mobilitatea electrică și cea tradițională. Astfel, motorul rotativ, reinventat ca range extender, pare să ofere un compromis interesant între sustenabilitate și flexibilitate.