Constructorul chinez de automobile electrice Leapmotor a confirmat oficial că va deschide comenzile în România pentru noul său SUV electric compact, B10, începând din luna septembrie.
Pe măsură ce interesul pentru vehicule electrice continuă să crească în Europa Centrală și de Est, iar programele guvernamentale de tip Rabla Plus stimulează achiziția de modele cu emisii zero, constructorii chinezi accelerează expansiunea pe piețele din regiune.
Noul Leapmotor B10 vine cu un motor de 218 CP și 240 Nm de cuplu

Noul model B10 se poziționează în gamă sub actualul C10. SUV-ul EV este gândit ca o opțiune accesibilă, eficientă și bine echipată pentru clienții europeni care doresc un astfel de vehicul de dimensiuni compacte. Cu specificații tehnice competitive și un pachet de dotări standard generos, B10 își propune să devină un jucător important într-un segment din ce în ce mai disputat.
Construit pe noua arhitectură LEAP3.5, Leapmotor B10 va ajunge curând și în România. Aici, acesta va fi disponibil cu un motor electric de 218 CP și un cuplu de 240 Nm. SUV-ul este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și să atingă o viteză de top de 170 km/h. Aceste performanțe sunt suficiente pentru utilizarea cotidiană, atât în oraș, cât și la drumuri lungi.
Clienții vor putea alege între două versiuni de baterie. Una de 56,2 kWh, cu o autonomie estimată la 361 kilometri în regim WLTP, iar cealaltă de 67,1 kWh, care oferă o autonomie de până la 434 kilometri WLTP. Ambele baterii suportă încărcare rapidă de până la 168 kW, ceea ce înseamnă că repriza de încărcare 30%-80% se realizează în doar 20 de minute.
Ca gabarit, B10 are o lungime de 4.515 mm, o lățime de 1.885 mm și o înălțime de 1.655 mm, la un ampatament de 2.735 mm. Aceste dimensiuni se traduc prin cel mai spațios habitaclu din segmentul său. Totodată, distanța dintre spătarul scaunului din spate și zona pentru picioare este de 2.390 mm, lățimea spațiului pentru pasagerii din spate este de 1.400 mm, iar spațiile pentru cap – 1.027 mm în față și 1.005 mm în spate – sunt cele mai mari din clasă.












Echipări generoase încă din standard
Leapmotor B10 va fi disponibil pe piața din România în două variante de echipare: Life și Design. B10 Life va oferi dotări standard generoase, inclusiv plafon panoramic de sticlă și jante de 18 inch. De asemenea, clienții vor regăsi camere video 360° pentru manevre ușoare în spații înguste și un pachet de 17 sisteme de asistență la conducere (ADAS).
Versiunea de top Design adaugă elemente de confort premium, precum scaune din piele Eco reglabile electric, care, pentru locurile din față, dispun și de încălzire și ventilare. În plus, în această configurație există și sistem de iluminare ambientală personalizabilă. De asemenea, Leapmotor B10 vine cu un ecran central generos de 14,6 inch care rulează sistemul de operare Leap OS 4.0 Plus, și cu un instrumentar digital cu afișaj 3D.
Prețurile pentru România vor fi anunțate în perioada următoare
Intrarea modelului B10 pe piața românească face parte dintr-o strategie mai amplă a mărcii Leapmotor de a se impune în Europa. Într-un moment în care producătorii europeni se confruntă cu încetinirea cererii interne și cu presiuni legate de costuri, constructorii chinezi vin cu oferte agresive, prețuri competitive și dotări peste medie.
Mai mult, lansarea acestui SUV cu emisii zero vine într-un moment în care brandul chinez a încheiat un parteneriat strategic cu grupul Stellantis. Acesta oferă Leapmotor acces la rețele logistice și de distribuție deja consolidate în Europa. România, alături de alte piețe emergente din regiune, devine astfel o poartă de intrare privilegiată pentru ofensiva electrică a mărcilor chineze.
Producătorul nu a anunțat încă prețurile oficiale pentru B10 pe piața românească. Este de așteptat ca acestea să fie competitive, în special dacă ținem cont de poziționarea sub modelul C10 și de strategia globală a companiei. Este foarte posibil ca modelul să devină eligibil pentru programul Rabla Plus, ceea ce ar putea duce la o reducere semnificativă a prețului final pentru clientul român.