AUTOpro
Generale Green car Stiri

Acesta este noul KIA EV9 GT: peste 500 CP și 0-100 km/h în 4,3 secunde

Producătorul coreean KIA a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles noul model de performanță EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului său electric.

Acesta oferă o configurație a interiorului cu 7 locuri și este echipat cu un sistem de propulsie de 501 CP.

Noul KIA EV9 GT beneficiază de noul sistem de iluminare „Energetic”

KIA

Din punct de vedere estetic, noul KIA EV9 GT vine cu o serie de elemente distinctive atât la exterior, cât și la interior și aduce tehnologii de ultimă generație care sunt prezente în premieră pe un SUV al mărcii.

Comparativ cu un EV9 standard, varianta GT se distinge printr-un sistem de iluminare special, denumit „Energetic”, care integrează faruri în formă de triunghiuri repetitive. De asemenea, SUV-ul este „încălțat” cu jante de 21 de inch cu design exclusiv și cu anvelope Continental. Sistemul de frânare a fost îmbunătățit cu discuri mai mari și cu etriere vopsite într-o nuanță inedită de verde-lime.

La interior regăsim accente în aceeași nuanță de verde deschis, care sunt aplicate pe scaunele sport și pe volan. De asemenea, scaunele au primit inserții din Alcantara, în timp ce pe bord există acum ornamente noi. Clienții vor putea opta pentru o tapițerie din piele sintetică în culori închise. Panoul de instrumente digital de 12,3 inch beneficiază de o grafică exclusivă, iar sistemul de iluminare ambientală oferă o animație unică.

Două motoare electrice de 501 CP

Noul EV9 GT este pus în mișcare de două motoare electrice, câte unul amplasat pe fiecare axă, care livrează o putere combinată de 501 CP. În aceste condiții, SUV-ul electric poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde, ceea ce face să fie cel mai puternic SUV cu trei rânduri de scaune produs vreodată de KIA.

O premieră absolută pentru gama de SUV-uri a constructorului asiatic constă într-un sistem electronic de gestionare a suspensiei și cinci moduri de conducere: Normal, Eco, Sport, My Drive și GT. Alte inovații includ un diferențial electronic cu alunecare limitată și sistemul Virtual Gear Shift. Acesta din urmă simulează o transmisie automată cu dublu ambreiaj și este însoțită de efecte sonore redate prin tehnologia Active Sound Design.

Detaliile referitoare la capacitatea bateriei și la autonomie nu au fost dezvăluite încă. Totuși, se știe că EV9 GT folosește o arhitectură de 800 de volți, ceea ce permite încărcarea acumulatorului de la 10% la 80% în doar 25 de minute la o stație rapidă.

În ceea ce privește asistența, SUV-ul celor de la KIA integrează o gamă extinsă de sisteme avansate de asistență (ADAS). Între acestea amintim sistem pentru evitarea coliziunilor, Cruise Control inteligent adaptat la traseu, asistență pentru unghiul mort, monitorizare video la 360 de grade și asistent la parcarea de la distanță.

KIA EV9 GT va fi produs în Coreea de Sud, iar debutul comercial este planificat pentru a doua jumătate a anului 2025.

Sursa: KIA

Articole similare

Nissan celebrează 70 de ani de electrificare

Filip Sîrbu

Șeful Opel a vorbit la București despre modul în care marca face tranziția către electromobilitate

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz Project SMNR – concept virtual din lumea League of Legends

Darius Pana