Jaguar a publicat primele detalii și imagini oficiale referitoare la cel mai nou proiect al său, și anume primul model din noua eră electrică a mărcii.
Este vorba despre un Gran Turismo de înaltă performanță cu o putere totală estimată la aproximativ 1.000 CP, care va fi lansat în 2026.
Jaguar nu a lansat nici un model în 2025

JaguarJaguar Type 00 Concept anunță primul model electric de serie din noua eră a mărcii nu se grăbește să se reinventeze ca marcă de super-lux. Deși a rămas, practic, cu un singur model în portofoliu, F-Pace, aflat și acesta pe final de carieră, constructorul britanic nu forțează lansarea pe piață a noului Type 00, deși a trecut deja ceva mai mult de un an de la momentul în care conceptul a fost prezentat oficial.
Nu mai este mult de la concept la versiunea de serie. Camuflajul cu care este mascat prototipul viitorului model de performanță va fi îndepărtat cândva anul viitor. Totuși, livrările nu vor începe mai devreme de a doua parte a anului 2027.
Decizia radicală luată de Jaguar explică și un fapt fără precedent în istoria recentă a producătorului. În acest an, marca nu a introdus nici un model nou, o situație întâlnită doar în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Motivul îl reprezintă transformarea completă a mărcii într-un brand exclusiv electric, strategie anunțată oficial la final de 2024. Conceptul Type 00 prezentat atunci a avut rolul de manifest de design și tehnologie, indicând clar direcția estetică și filosofică pe care o va urma Jaguar.
Viitorul Jaguar X900 va oferi până la 1.000 CP
Type 00 va sta la baza primului model de serie din noua generație de automobile Jaguar, care va intra în producție în 2026. Proiectul este cunoscut acum sub numele de cod X900 și va fi un Gran Turismo (GT) full electric de performanță. Informațiile tehnice dezvăluite de Jaguar ne indică un sistem de propulsie cu trei motoare electrice, capabile să livreze împreună o putere ce depășește pragul de 1.000 de cai putere.
Configurația aleasă presupune un motor amplasat pe puntea față și două pe axa spate, rezultând un sistem de tracțiune integrală. Cu toate acestea, britanicii își propun să păstreze un caracter sportiv pronunțat, apropiat de cel al unui model cu propulsie convențională. Astfel, aproximativ 70% din cuplu va fi direcționat către roțile din spate, în timp ce restul de 30% va ajunge la roțile din față, pentru un plus de stabilitate și de control în orice condiții de rulare.
Masa totală a mașinii nu a fost comunicată oficial, însă reprezentanții mărcii susțin că obiectivul este menținerea acesteia sub 2.750 de kilograme. Distribuția acesteia va fi cât mai echilibrată între puntea față și cea posterioară. Având în vedere dimensiunile și nivelul de performanță vizat, aceasta este o provocare majoră pentru un automobil electric de lux.












Punte spate activă
Noul X900 va fi un model cu o lungime care va depăși 5 metri, care „încălțat” cu jante de 23 de inch. Din punct de vedere al confortului și al dinamicii, Jaguar va miza pe o suspensie pneumatică sofisticată, completată de amortizoare cu supape duble, o soluție deja utilizată pe modelele Range Rover de top.
În plus, puntea spate va beneficia de un sistem de direcție activă, roțile putând vira cu până la 6 grade. Această caracteristică va oferi mașinii o manevrabilitate mai bună atât la viteze mici, cât și la rulare sportivă.
Platforma pe care va fi construit X900 va fi una complet nouă, dezvoltată exclusiv pentru acest model și pentru viitoarele electrice Jaguar. În ceea ce privește energia, sursele din interiorul companiei estimează o baterie cu o capacitate de aproximativ 120 kWh. Aceasta va fi suficientă pentru a susține atât performanțele ridicate, cât și o autonomie competitivă în segmentul de lux.
Cât va costa viitorul bolid Jaguar
Dezvoltarea este deja într-un stadiu avansat. Jaguar a construit până acum circa 150 de prototipuri, iar designul final al modelului este considerat definitiv, conform declarațiilor lui Rawdon Glover, managing director al mărcii.
Aceste prototipuri sunt supuse în prezent unor sesiuni intense de testare, desfășurate în mai multe regiuni ale lumii și în condiții extreme, pentru a valida fiabilitatea și comportamentul dinamic.
Planul de lansare prevede deschiderea comenzilor în vara anului 2026, urmată de prezentarea oficială a versiunii de serie. Primele livrări sunt programate, însă, de abia în 2027. În ceea ce privește prețul, noul Jaguar X900 ar urma să coste între 90.000 și 100.000 de lire sterline.

