Compania chineză CATL, lider în domeniul bateriilor, a prezentat primul său model de baterii dedicat mașinilor hibride și plug-in hybrid cu autonomie extinsă.
Denumită Freevoy, aceasta va oferi o experiență asemănătoare vehiculelor electrice cu baterie (BEV)
Noul acumulator CATL va oferi o autonomie de peste 400 de kilometri
Până în acest an, modelele hibride aveau cifre de vânzări semnificativ mai mari comparativ cu BEV-urile pe piața din China. În perioada ianuarie-septembrie, vânzările cu amănuntul de modele hibride s-au ridicat la trei milioane de unități, cu 78,11% mai mult față de anul precedent, potrivit Asociației Chinei pentru Autoturisme (CPCA). Prin comparație, BEV-urile au înregistrat vânzări de 4,13 milioane de vehicule în aceeași perioadă (+17,79%).
Pentru a valorifica oportunitățile prezentate de creșterea puternică a hibrizilor, producătorii de vehicule cu energii noi (NEV) au montat baterii mai mari pe unele dintre noile lor modele hibride. Zilele trecute, directorul tehnologic al CATL, Gao Huan, a dezvăluit la Beijing noua baterie Freevoy, care inaugurează o nouă eră a bateriilor EREV și PHEV de mare capacitate. Aceasta va oferi autonomii de peste 400 de kilometri pentru vehiculele hibride și acceptă încărcare rapidă 4 C.
De altfel, aceasta a fost deja adoptată de mai multe branduri chinezești de vehicule electrice, inclusiv Li Auto, Avatr, Deepal, Nevo și Neta. Aceasta urmează să fie integrată pe modelele unor producători de renume precum Geely și Chery. Până anul viitor, aproximativ 30 de modele hibride cu autonomie extinsă vor beneficia de noul acumulator de la CATL, potrivit lui Gao.
Performanțe deosebite la temperaturi extreme
În afară de capacitatea mare, Freevoy oferă și viteze de încărcare care rivalizează cu cele ale bateriilor de pe vehiculele electrice high-end de astăzi, potrivit CNEVPost. De asemenea, chinezii au adus o inovație pe acest acumulator prin combinarea bateriilor sodiu-ion și litiu-ion în cadrul aceluiași pachet, ceea ce asigură performanțe mai bune cu 5% decât alte baterii chiar și la temperaturi extrem de scăzute.
Potrivit CATL, Freevoy poate fi descărcat la -40 de grade Celsius și reîncărcat la -30 de grade Celsius. De asemenea, la -20 de grade Celsius nu există nici o diferență în experiența de condus față de cea a temperaturii ambientale.
Automobilele de tip EREV (Extended Range Electric Vehicles) dispun de un pachet de baterii mai mare decât al hibridelor convenționale. Asta permite rularea exclusiv pe bază de energie electrică, cu un motor termic pe benzină care funcționează ca generator atunci când bateria se descarcă.
Tot mai mulți cumpărători din China optează pentru EREV-uri, datorită autonomiei mai mari comparativ cu vehiculele electrice pure și prețului relativ mai accesibil față de mașinile clasice pe benzină.