AUTOpro
Generale Stiri

Ce salariu va încasa Antonio Filosa, noul CEO al gigantului auto Stellantis

Gigantul auto Stellantis intră într-o nouă etapă odată cu numirea lui Antonio Filosa în funcția de CEO, poziție pe care o va ocupa oficial începând cu data de 23 iunie.

Mandatul său vine într-un moment-cheie, în plină transformare a industriei auto la nivel global, iar pachetul său de remunerație reflectă miza ridicată.

Cât va încasa Antonio Filosa în calitate de CEO al grupului Stellantis

Filosa

Antonio Filosa, care anterior a coordonat operațiunile Stellantis în America de Nord, va avea ca sarcină imediată recâștigarea terenului pierdut pe piața americană, una dintre cele mai importante pentru grup.

Potrivit documentelor interne date publicității, salariul său anual va fi de 1,8 milioane de dolari, semnificativ mai mic comparativ cu cel al fostului CEO, Carlos Tavares, care inițial a fost de 2,3 milioane de dolari.

Totuși, remunerația reală a lui Filosa se va construi în jurul bonusurilor de performanță și a stimulentelor pe termen lung. Acesta poate primi anual bonusuri de până la 400% din salariul de bază, în funcție de atingerea obiectivelor de afaceri și profitabilitate care vor fi stabilite de consiliul de administrație. În plus, în perioada 2025-2027, stimulentele în acțiuni pot atinge 500% din salariu, urmând să ajungă la un maxim de 780% începând cu 2027.

Până când planurile pe termen lung vor intra în vigoare complet, Filosa va încasa un bonus anual garantat de 1,2 milioane de dolari în numerar. Acesta vine în contextul în care grupul Stellantis caută să stabilizeze conducerea executivă și să transmită un semnal de încredere investitorilor, după plecarea bruscă a lui Carlos Tavares în decembrie 2024.

Beneficii premium pentru noul CEO al grupului Stellantis

Stellantis

În afara salariului și a bonusurilor, Antonio Filosa va avea acces la întreg pachetul de beneficii oferit de Stellantis pentru conducerea din SUA. Acesta va include planuri de sănătate și pensie, scutiri fiscale, utilizarea personală a vehiculelor și aeronavelor companiei, protecție fizică și controale medicale anuale.

Numirea lui Filosa marchează o schimbare de ton în fruntea unuia dintre cele mai mari grupuri auto globale, într-un moment în care Stellantis trebuie să navigheze provocările tranziției energetice, să mențină competitivitatea în fața rivalilor chinezi și să accelereze electrificarea portofoliului fără a pierde profitabilitatea.

Demisia lui Carlos Tavares (foto sus), care a survenit neașteptat la sfârșitul anului 2024, a venit pe fondul unor neînțelegeri strategice cu consiliul de administrație, într-un climat marcat de scăderi de vânzări, tensiuni cu partenerii de afaceri și critici din partea acționarilor.

Chiar și așa, fostul CEO al grupului Stellantis a încasat un pachet salarial compensatoriu în valoare de 35 de milioane de euro. Asta, după ce obținuse un salariu record de 36,5 milioane euro în 2023, anul în care Stellantis a raportat cel mai mare profit din istoria sa.

Sursa: USA Today

Articole similare

CEO-ul Volkswagen spune că modelele PHEV sunt necesare pe fondul scăderii interesului pentru „electrice”

Mihai Morcovescu

Dacia a stabilit un nou record comercial în 2013

Archer Maker – un alt taxi aerian, dezvăluit

Florin Amariei