Renault a şocat prin anunţul că noul model Kwid va fi comercializat în India cu un preţ mai mic de 5000 de dolari. Iar acum oficialii companiei explică secretul care face posibilă această strategie de preţ, într-un clip video special.
Text: Alex Buţu
Se pare că modelul Kwid nu este doar un model nou în gama Renault, ci marchează o strategie de producţie care permite reducerea substanţială a costurilor de producţie. Concret, 97% din componentele modelului Kwid sunt produse în India. Kwid a fost prezentat drept un model global, iar oficialii Renault explică faptul că noul model nu va fi exportat din India, ci va fi produs local în alte pieţe.
Desigur, acest lucru poate creşte preţul lui Kwid, datorită costurilor de producţie care diferă în funcţie de ţara unde va mai fi produs. Însă chiar şi aşa pare foarte plauzibilă obţinerea unui preţ competitiv. Rămâne de văzut în ce măsură poate Renault să respecte normele de siguranţă stricte din Europa, prin adăugarea unor dotări suplimentare, şi cum va putea crea reţeaua de furnizori locali în pieţe mai pretenţioase.
Renault se aşteaptă ca alţi producători precum Maruti, Hyundai, Toyota să încerce să adopte această soluţie a concentrării producţiei la nivel local.
În altă ordine de idei, Carlos Ghosn, Preşedinte şi CEO al Alianţei Renault-Nissan, a declarat pentru presa din India că modelul Kwid nu va fi vândut purtând sigla Dacia. Însă designul lui Kwid etalează în mod vădit identitatea estetică a gamei Dacia.