Cu excepția câtorva perioade nefaste – cum a fost renegata „eră Bangle” – casa internă de design a celor de la BMW a fost mereu printre cele mai apreciate din lume. Drept dovadă stau numeroasele concepte creionate de designerii bavarezii care au reușit mereu să impresioneze puternic audiența, fie că a fost vorba de futuriste studii de design sau derivații exotice ale unor modele de serie.
Însă prezența la prestigiosul Concorso d’Eleganza Villa d’Este trebuie să iasă din tiparele „clasice” cu care BMW atrage atenția la saloanele auto. Aici exclusivitatea implică un nivel de exigență atât de ridicat, încât un model desenat în bucătăria internă a bavarezilor pur și simplu nu are cum să atragă prestigiul necesar unei astfel de manifestări. În consecință, de vreun an încoace, BMW a început să apeleze la serviciile unor titrate case de design italiene, rezultând modele unicat absolut fabuloase, numai bune de scos la defilat în cadrul unui concurs de eleganță.
Mai întâi a fost colaborarea cu Zagato de anul trecut, care a dat lumii Zagato Coupe – un Z4 coupe redesenat, pregătit special pentru Concorso d’Eleganza Villa d’Este – și Zagato Roadster – în mare parte aceeași mașină, minus plafon, desenată pentru a-i frapa pe cei prezenți la Pebble Beach Concours d’Elegance.
Pentru anul acesta, BMW și-a îndreptat atenția către un alt mare carosier italian, responsabil pentru unele dintre cele mai frumoase mașini din istorie: Pininfarina. Iar prima colaborare dintre cei doi titani ai industriilor din care fac parte este un grand tourer fabulos botezat BMW Pinifarina Gran Lusso Coupe. Promovat ca o „interpretare a unui Coupe BMW luxos, văzut prin ochii lui Pininfarina”, acesta poate fi descris ca o rachetă balistică îmbrăcată elegant, pusă în mișcare de un set de jante de 21 de inch.
Privit din profil, Gran Lusso Coupe impresionează prin ampatamentul generos, ce contrastează cu consolele scurte – aspecte caracteristice unui Grand Tourer clasic, cu motor frontal și tracțiune spate. Partea din față pare că a fost ascuțită pe o suprafață extrem de netedă, toate detaliile părând acum mult mai ascuțite, inclusiv inelele Engel Eyes din faruri, care fac trimite la o formă de diedru. Sub capotă se sălășluiește un V12 biturbo, care respiră prin cei doi rinichi ai calandrului, finisați într-o combinație de aluminiu mat și negru lucios. Prin același tratament au trecut și stopurile, dispersoarele fiind proiectate astfel încât să permită fluxului de aer să treacă prin interiorul acestora.
În interior se evidențiază aceeași tendință de a construit totul în jurul șoferului. Dar asta nu înseamnă că ceilalți trei ocupanți (Gran Lusso Coupe are un interior pentru patru) ai habitaclului a fost neglijați în vreun fel. Totul e îmbrăcat în piele Foglizzo și Tabbaco Brown, inserțiile din lemn au în componenţă o esență extrem de rară, denumită „kauri” și originară din Noua Zeelandă, a cărei vechime este estimată la 48.000 de ani, iar plafonul este capitonat cu o țesătură din lână pură, pusă în valoare de o baghetă de LED-uri responsabile de iluminatul interior.
Oricât de detaliată ar fi această descriere, imaginile sunt cele care spun adevărata poveste a fabulosului BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe. Tocmai de aceea, te lăsăm să admiri în liniște această operă de artă a designului italian, completată de o mecanică magistrală, pe care doar nemții o pot desăvârși.
Text: Alin Ionescu
Foto: BMW