AUTOpro
Generale Green car Stiri

Hypercar-ul electric BYD YangWang U9 a devenit cea mai rapidă mașină de serie (VIDEO)

Hypercar-ul electric YangWang U9 Xtreme rescrie regulile industriei auto, devenind cea mai rapidă mașină de serie din lume.

Modelul chinezesc produs de BYD a atins o viteză de peste 496 km/h, stabilind un nou record care îl plasează deasupra unor nume legendare precum Bugatti și SSC.

Hypercar-ul electric YangWang U9 a stabilit un nou record de viteză: 496,22 km/h

YangWang

Prezentat oficial la începutul acestui an, YangWang U9 este un hypercar exotic pur electric, dezvoltat special pentru a deveni cel mai rapid model de serie din lume. Versiunea Xtreme este echipată cu patru motoare electrice, care furnizează împreună o putere maximă de 3.020 CP.

De asemenea, este primul vehicul de serie construit pe o arhitectură de 1.200 de volți și folosește o baterie litiu-fier fosfat (LFP) care se poate descărca la o viteză de 30°C. U9 Extreme va fi produs, la fel ca Bugatti Chiron Super Sport 300+, într-o serie limitată de doar 30 de unități.

Așteptările au fost rapid confirmare. Astfel, YangWang U9 a devenit oficial cea mai rapidă mașină de serie din lume, stabilind un nou record la începutul acestei luni pe circuitul oval de mare viteză ATP din Germania. Hypercar-ul chinezesc a reușit să depășească performanța unui Bugatti Chiron, atingând o viteză maximă de 496,22 km/h într-o singură direcție.

Recordul a fost stabilit pe circuitul de testare din Papenburg. Chiar dacă nu a depășit pragul istoric de 500 km/h, performanța lui U9 Extreme depășește recordul neoficial stabilit în 2019 de un Bugatti Chiron Super Sport 300+, care atinsese o vietză de top de 490,48 km/h. La volanul hypercar-ului YangWang s-a aflat pilotul german Marc Basseng.

Deocamdată, performanța nu a fost omologată oficial, deoarece mașina nu a rulat și în sens invers, procedură necesară pentru validarea recordurilor de viteză. În continuare, titlul oficial rămâne în dreptul SSC Tuatara, care a înregistrat o viteză medie de 455,3 km/h.

Cum s-a descurcat pe Nurburgring Nordschleife

Pe lângă recordul de viteză în linie dreaptă, YangWang U9 Xtreme a doborât și un reper pe circuitul legendar Nurburgring Nordschleife.

Modelul BYD a devenit cea mai rapidă mașină electrică de serie care a parcurs circuitul legendar din Germania, oprind cronometrul la 6 minute 59 secunde și 157 miimi de secundă. Precedentul record aparținea modelului Xiaomi SU7 Ultra, cu un timp de 7 minute 4 secunde și 957 miimi de secundă.

Sursa: BYD via InsideEVs

Articole similare

Volvo are probleme cu cangurii

Filip Sîrbu

KIA a prezentat noua PV5, primul vehicul utilitar electric din istoria mărcii

Mihai Morcovescu

Noul Hyundai Ioniq 5 N va debuta la Festivalul Vitezei de la Goodwood pe 13 iulie

Mihai Morcovescu