Producătorul chinez BYD se pregătește să lanseze în 2026 o nouă generație a modelului Dolphin, introdus inițial în 2021.
Acesta a fost primul membru al gamei Ocean din care mai fac parte Seal și Sealion 7. Totodată, a fost primul care a utilizat platforma tehnologică e-Platform 3.0, aflată astăzi la baza majorității vehiculelor electrice BYD.
Noua generație BYD Dolphin va adopta bateriile de tip Cell-to-Body

Deși modelul actual este relativ recent, producătorul chinez urmează ritmul accelerat al industriei locale, unde actualizările de gamă se fac într-un interval scurt. Noua generație Dolphin va aduce îmbunătățiri semnificative, menite să-l mențină competitiv într-un segment dominat de modele precum MG4 și Leapmotor B05.
Printre principalele noutăți se numără adoptarea bateriilor de tip CTB (Cell-to-Body), relatează Car News China. Acestea promit o capacitate mai mare, o eficiență crescută și o rigiditate structurală superioară. Noul model va beneficia de o suspensie spate multilink, menită să îmbunătățească atât confortul, cât și stabilitatea la rulare.
BYD ia în calcul și trecerea la tracțiune spate, o modificare ce ar aduce un comportament rutier mai dinamic și posibilitatea integrării unui portbagaj frontal (frunk) de mici dimensiuni.









Lansarea oficială va avea loc în a doua jumătate a lui 2026
Noua generație a hatchback-ului pur electric va fi echipată cu bateriile Blade 2.0. Acestea oferă o autonomie estimată la peste 520 km (conform ciclului CLTC) și o rezistență sporită la temperaturi scăzute. Ele rețin până la 82% din capacitate la -30°C. Astfel, BYD corectează una dintre principalele limitări ale bateriilor LFP, îmbunătățind performanțele în condiții extreme, potrivit EV Market.
În plus, gama va fi completată de o versiune plug-in hybrid DM-i, destinată în special piețelor europene, unde modelele echipate cu acest sistem, precum BYD Seal U, se bucură deja de o popularitate în creștere.
Lansarea oficială a noului BYD Dolphin este programată pentru a doua jumătate a anului 2026. Producția destinată Europei ar urma să fie localizată în Ungaria sau Turcia, pentru a evita taxele vamale aplicate importurilor din China. Pe piața chineză, comercializarea modelului va începe în intervalul iunie–august 2026.

