Producătorul chinez de automobile BYD a reușit să depășească Tesla în luna aprilie în ceea ce privește vânzările de modele electrice în Europa.
Este pentru prima dată când constructorul american pierde prima poziție pe Bătrânul Continent.
BYD a vândut în aprilie cu 66 de mașini electrice mai mult decât Tesla

La 14 ani după ce Elon Musk lua în derâdere BYD și șansele acestui brand de a învinge vreodată Tesla, marca asiatică a reușit să depășească fără efort rivalul american în războiul vânzărilor de vehicule electrice europene.
Concret, BYD a livrat în a patra lună din acest an 7.231 de mașini electrice, totalul reprezentând o creștere de 169% față de aceeași perioadă din 2024. În același interval, Tesla a înregistrat o scădere drastică, de 49%, până la 7.165 de unități livrate, potrivit datelor publicate de JATO Dynamics.






Ceea ce pare a fi o cursă strânsă între cei doi constructori, pe baza cifrelor neclară din această lună, s-ar putea transforma într-o competiție unilaterală până la sfârșitul anului, dacă se va continua pe această linie.
Ghinionul vânzărilor Tesla nu vine doar în contextul în care BYD câștigă teren, ci și în contextul în care întregul sector al EV-urilor este în creștere. Astfel, vânzările totale de mașini, indiferent de tipul de propulsie, au crescut cu doar 0,1%, ajungând la 1.078.500 de unități. În schimb, vânzările de vehicule electrice s-au majorat cu 28%, ajungând la 184.300 de unități, mărind cota lor de piață pe piața auto de la 13% la 17%.
Dolphin Surf, modelul care pune presiune pe Dacia Spring

Unul dintre vectorii-cheie ai creșterii BYD este modelul Dolphin Surf, recent lansat și în România. Cu un preț de pornire de 19.090 euro (sau 11.590 euro cu subvenție Rabla), vehiculul compact cu emisii zero atacă direct segmentul urban dominat de Dacia Spring.
Accesibil, modern și dotat cu tehnologii avansate, Dolphin Surf s-ar putea dovedi un „game changer” pe piețele din Europa Centrală și de Est, acolo unde prețul și autonomia rămân factori decisivi.
În topul vânzărilor de automobile, Dacia Sandero a pierdut poziția de lider în aprilie, după o scădere a vânzărilor de 28%. Modelul produs la Mioveni a fost devansat de Renault Clio, care revine astfel în fruntea clasamentului pentru prima dată din 2020 încoace. Pe treapta a treia a podiumului s-a situat Peugeot 208.