Constructorul german de automobile Audi a confirmat că, începând de anul viitor, modelele A1 și Q2 vor fi scoase definitiv din producție și că nu vor primi generații noi.
Motivul deciziei este acela că marca din Ingolstadt pregătește un nou model electric.
Audi A1 și Q2 vor fi înlocuite de o nouă subcompactă electrică

Audi este unul dintre producătorii care în ultima vreme și-au regândit planurile de tranziție către electromobilitate. În 2021, germanii anunțau că vor deveni marcă pur electrică până în 2032, angajându-se să lanseze ultima mașină cu motor termic în 2026.
CEO-ul Audi, Gernot, a recunoscut, însă, că „o extindere a motoarelor cu ardere va avea un impact pozitiv asupra modelului nostru de afaceri”. Acest lucru are sens, având în vedere că electricele au reprezentat doar 9,4% din totalul vânzărilor în 2024. Asta înseamnă că a deveni marcă 100% electrică până în 2032 nu este deloc un obiectiv realist, chiar și pentru cei mai optimiști oficiali de la Ingolstadt.



Totodată, șeful Audi a mai precizat că marca pe care o conduce își concentrează resursele pe electrificare și pe segmente mai profitabile. În acest context, Döllner a dezvăluit că modelele termice A1 (foto sus) și Q2 (foto jos) vor fi retrase definitiv din producție anul viitor. Cele mai accesibile automobile din portofoliul germanilor vor fi înlocuite cu un nou model de dimensiuni subcompacte.



Potrivit informațiilor disponibile în prezent, viitorul A2 va fi lansat în cursul anului 2026 și ar urma să fie botezat A2, potrivit publicației britanice Autocar. Audi ar readuce în acest fel în gamă această denumire, ca un omagiu pentru hatchback-ul subcompact pe care l-a produs între 1999 și 2005. În toamna anului trecut, Audi a prezentat o versiune electrică a vechiului A2, denumită A2 e-tron.
A2 ar putea folosi arhitectura MEB

Noul A2 ar urma să fie poziționat în gama EV sub Q4 e-tron, devenind cea mai mică, dar și cea mai ieftină mașină electrică Audi. De asemenea, viitorul model va fi o alternativă pe baterii la hatchback-ul A3 și la crossover-ul Q3.
Döllner a spus că este prea devreme pentru a oferi detalii despre baza tehnică a noii mașini. Dar, având în vedere că noua platformă SSP a Grupului Volkswagen dedicată mașinilor electrice nu va fi produsă până în 2028, este probabil ca A2 să împărtășească arhitectura MEB cu Q4 și cu toate EV-urile de la Volkswagen, Skoda și Cupra.



Modelul A1 și-a făcut debutul în 2010, fiind succesorul de drept al vechiului A2. Prima generație a fost fabricată până în 2018, în timp ce actualul modela fost introdus în 2018. De cealaltă parte, Q2 a fost lansat pentru prima dată în 2016, fiind cel mai mic SUV Audi. A avut o singură generație și a beneficiat de un singur facelift, în 2020.