Prețurile automobilelor electrice chinezești sunt chiar și de trei ori mai mari în Europa comparativ cu cele practicate pe piața locală.
Aceasta este concluzia unui studiu realizat recent de o companie britanică. Unii producători din China percep prime de peste 100% față de prețurile din țara de origine urmărind să facă profituri mari din mașinile vândute în afara țării.
Prețurile la automobilele electrice chinezești sunt de 2-3 ori mai mari în Europa
Marii producători auto din Europa sunt tot mai îngrijorați că automobilele electrice chinezești au inundat piețele internaționale. Acest lucru este o consecință a reducerii prețurilor acestor vehicule și a faptului că, în China, sunt oferite subvenții nu doar pentru aceste mașini, ci și pentru cele produse de mărcile străine.
Dar, potrivit unui nou raport, mulți producători chinezi sunt nevoiți să obțină profituri mai de pe urma vehiculelor cu emisii zero comercializate în afara Chinei. Pentru asta, aceștia măresc semnificativ prețurile vehiculelor pe care le exportă pentru a maximiza profitul în afara granițelor țării de origine, mai ales în Europa.
Strategia este condusă de BYD, unul dintre cei mai mari producători auto din China. Reprezentanții companiei se confruntă cu o concurență acerbă pe piața de origine a mașinilor electrice. Soluția constă în maximiza profitului pentru modelele sale vândute în afara Chinei.
Un studiu efectuat recent de specialiștii de la Benchmark Mineral Intelligence arată că, în aceste condiții, mașinile chinezești ajung să coste de două și chiar de trei ori mai mult în Europa. Chiar și așa, ele sunt mai accesibile comparativ cu multe modele europene, deși acestea oferă în standard mai multe echipamente și tehnologii.
Mașinile BYD costă în Europa cu 30 până la 178% mai mult decât în China
În timp ce costurile suplimentare, cum ar fi transportul, sunt luate în considerare, marjele de profit indică un profit suplimentar de mii de dolari pentru fiecare vehicul în parte. Asta pentru că producătorii chinezi au raționalizat costurile în fiecare etapă a procesului de fabricație, de la producția de baterii până la extragerea materiilor prime.
Benchmark Mineral Intelligence estimează că, în China, costurile bateriilor sunt cu 18% mai ieftine decât în alte țări. Mai mult, o companie ca BYD, care își produce propriile baterii, poate negocia reduceri suplimentare în lanțul de aprovizionare. De asemenea, există subvențiile acordate de guvernul chinez, în timp ce forța de muncă și energia sunt mai ieftine.
Potrivit raportului realizat de Reuters, pe unele piețe de export, mașinile chinezești costă și de două-trei ori mai mult. Astfel, modelul Atto 3 are un preț cu 81% până la 174% mai mare decât în China. În același timp, prețurile la Dolphin au fost cu 39% până la 178% mai mari. Spre exemplu, în Germania, acest automobil costă echivalentul a 37.439 de dolari, în China, acesta costă doar 16.524 de dolari.
Prețurile la BYD Seal au fost cu 30% până la 136% mai mari. Spre comparație, Tesla Model 3 fabricat în China se vinde cu doar 37% mai mult în Germania decât pe piața chineză.