Alfa Romeo a decis să prelungească ciclul de viață al actualelor Giulia și Stelvio cu încă doi ani, o decizie strategică ce reflectă schimbările rapide din piața auto globală.
În contextul unei cereri tot mai moderate pentru mașinile electrice, marca italiană își ajustează planurile de electrificare și oferă viitoarelor generații motorizări termice și hibride, nu doar electrice.
Tranziția spre electrificare a celor de la Alfa Romeo se temperează

La începutul deceniului, Alfa Romeo, parte a grupului Stellantis, anunța cu mult optimism o tranziție completă la propulsia electrică până în 2027. Însă, scăderea ritmului de creștere a vânzărilor de vehicule cu zero emisii și nevoia tot mai mare a pieței pentru soluții de tranziție – hibride sau plug-in hybrid – au determinat o reevaluare a planurilor.
Constructorul italian a ales astfel să acorde mai mult timp echipelor sale de inginerie pentru a dezvolta versiuni moderne, eficiente și competitive ale motoarelor termice care să coexiste cu cele electrice. Iar modelele termice Giulia și Stelvio, doi piloni importanți pentru imaginea mărcii, vor fi produse în continuare. Și asta, deși italienii își propuseseră să le scoată din producție la final de 2025.
Giulia, sedanul sport lansat în 2016, și Stelvio, primul SUV din istoria Alfa Romeo, introdus în același an, reprezintă în continuare esența ADN-ului mărcii: performanță, design italian și plăcere pură la condus. Ambele modele au primit un facelift semnificativ în 2023. Operația de restilizare a inclus faruri full-LED, un interior revizuit și o digitalizare mai accentuată. În schimb, arhitectura de bază – platforma Giorgio dezvoltată în era Fiat Chrysler – a rămas aceeași.
Prelungirea producției până în 2027 oferă Alfa Romeo răgazul necesar pentru a dezvolta viitoarele generații pe noua platformă STLA Large. Este vor4ba despre un șasiu modular creat de Stellantis pentru modele de clasă medie și mare, compatibil atât cu propulsii 100% electrice, cât și hibride plug-in.












Decizie pragmatică într-un moment de inflexiune
Decizia constructorului italian vine într-un moment în care mai multe mărci europene reconsideră strategia „full electric”, preferând o tranziție mai graduală.
De exemplu, rivali direcți precum BMW și Mercedes-Benz continuă să lanseze modele hibride performante, menținând în același timp opțiuni electrice dedicate. Alfa Romeo, cunoscută pentru tradiția sa sportivă și emoțională, nu își poate permite să-și dezamăgească clienții care încă preferă sunetul și reacțiile unui motor clasic.
Noile iterații Giulia și Stelvio, programate pentru debut în 2026, vor fi proiectate direct pentru a integra atât versiuni complet electrice, cât și motorizări hibride și termice eficiente. Alfa Romeo promite că va păstra caracterul sportiv emblematic, direcția precisă și dinamica de condus care au consacrat marca, chiar și în contextul noilor reglementări europene privind emisiile.

